Web Analytics
Jump to content

Billig NGD! Epiphone Les Paul Custom

chrisbs92
 Share

Recommended Posts

Jeg var akkurat og henta en brukt Epiphone Les Paul Custom Alpine White.

Som jeg fikk for 1000kr pga. et problem med pickup switchen som gjør at

begge pickupsene er på hele tiden, noe jeg mener at skal være ganske lett å fikse ;)

her er bilder:

cRgXPp.jpgyEA5WK.jpg

Edited by chrisbs92

Jeg så på annonsen selv, og tenkte at jeg kanskje skulle kjøre på. Men fikk to bedre tilbud. Av den grunn har jeg nå en Gibson Les Paul Studio i Alpine White med gull hardware. Tror ikke elektronikken er så vanskelig deal, har opplevd at det er rent mekanisk på en av mine Gibson LP Studio Tribute. Men gratulerer med fet gitar! Helt sikkert en gitar som kommer til å være med deg en god stund! Hvilke humbuckere sitter i?

Tror det er de originale Alnico V classicene, og ut i fra serienummeret så er den lagd i Kina i 2007. Leste forresten at switchen kanskje kan fikses med elektronikk spray

Ah okey.. Pickupswitchen jeg hadde problemer med var bare at de to platene(de som kortslutter for hvilke mikker som velges) var bøyd etter bruk. Så den slet med å gi kontakt på den ene humbuckeren.

http://www.axiomatic-music.co.uk/acatalog/LPCustom_standard_circuitdiagram_compressed.jpg

Feilen var vel at begge humbuckerne alltid er på? Det vil si at den ikke går ut av bane et sted når du velger 1 av de 3 mulige. Om du har to lange pinsetter eller spisstenger, så tror jeg dette skal gå ganske fint. Men for all del, så kan det jo være at noe skitt og sånt gjør at det er kortslutning for begge uten at det er synlig.

Nå er det ikke sikkert at det er helt likt på Epiphonen din, men jeg antar at det skal være ganske likt.

Hvis dette skulle være umulig, eller at du ødelegger platene helt, så er det jo bare å kjøpe en ny switch og lodde på.

Ah okey.. Pickupswitchen jeg hadde problemer med var bare at de to platene(de som kortslutter for hvilke mikker som velges) var bøyd etter bruk. Så den slet med å gi kontakt på den ene humbuckeren.

Jeg skal åpne og se i morgen, takk for tipset til hva jeg kan se etter :)

Bytt pickuper og stemmeskruer og gitaren er i grunn helt ok den da

Kommer nok til å oppgradere den etterhvert ja

Edited by chrisbs92

Bytt pickuper og stemmeskruer og gitaren er i grunn helt ok den da

Etter min erfaring er det ikke alltid nødvendig å bytte pickups o.l. på Epiphone. Får du en skikkelig "mandagsgitar" så er det på sin plass, men finner du et godt eksemplar så fungerer de etter min mening bra "stock". Alt etter hvilke krav du stiller selvfølgelig.

Til trådstarter: Du har gjort et utrolig bra kjøp....for å si det mildt!!! :) En helt OK Les Paul til en latterlig pris! Hvit LP Custom skriker jo Randy Rhoads :D

Edited by Byljer

Etter min erfaring er det ikke alltid nødvendig å bytte pickups o.l. på Epiphone. Får du en skikkelig "mandagsgitar" så er det på sin plass, men finner du et godt eksemplar så fungerer de etter min mening bra "stock". Alt etter hvilke krav du stiller selvfølgelig.

Til trådstarter: Du har gjort et utrolig bra kjøp....for å si det mildt!!! :) En helt OK Les Paul til en latterlig pris! Hvit LP Custom skriker jo Randy Rhoads :D

Nja, de 3 jeg har prøvd låt ullent alle sammen.