Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God overdrive til country (gir litt crunch)


Anbefalte innlegg

Tenker å skaffe meg en OD/boost pedal som jeg skal bruke for det meste til litt crunhy country. Noen som vet om noen pedaler som kunne egnet seg godt til dette? Har sett litt på Sparkle Drive, er det noe som kunne passet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du allikevel skulle trenge en god od, så finnes det et hav der ute! Et par gode å sjekke ut er Fulltone Fulldrive og Wampler Paisley Drive. Sistnevnte er signaturpedalen til Brad, så den burde være country nok... Dette er kun et par forslag, og du er nødt til å prøve selv for å finne ut hva som passer til deg og din rig. Slikt er jo skrekkelig individuelt! Har byttet utallige ganger selv før jeg nå har (noenlunde) funnet hva som passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gå i kakeboksen når det kommer til pedaler i alle fall.

Hvis jeg kan ta et eksempel fra meg selv og delaypedaler: Jeg har hatt et drøss, 6-7 stk. Den beste jeg har hatt og den jeg har hatt lengst er en Boss DD-3. Du trenger liksom ikke det "hippeste" og dyreste for at det skal låte bra. Vær mer obs på hvilke egenskaper du ser etter i en delay. Alle andre pedaler også for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gå i kakeboksen når det kommer til pedaler i alle fall.

Hvis jeg kan ta et eksempel fra meg selv og delaypedaler: Jeg har hatt et drøss, 6-7 stk. Den beste jeg har hatt og den jeg har hatt lengst er en Boss DD-3. Du trenger liksom ikke det "hippeste" og dyreste for at det skal låte bra. Vær mer obs på hvilke egenskaper du ser etter i en delay. Alle andre pedaler også for den saks skyld.

Ja du har veldig rett, jeg er nok litt sånn higete etter de dyre tingene. Skal prøve å sette meg ordentlig inn i hver enkelt pedal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, tenkte ikke over at du kanskje ikke var så langt inne i pedalverdenen som en del av oss pasienter...

Her er i hvert fall BYOCen hos Godlyd: http://www.godlyd.no...alog-delay.html

Før var det mulig å be Godlyd lodde dem sammen for deg, mot en moderat sum, men jeg vet ikke om de gjør det lenger.

Åja, selvfølgelig. Har hørt om det før, men jeg tror jeg forholder meg til ferdiglagede pedaler, iallefall i starten. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har erfaringer med DD-3? Høres den like bra ut som for eksempel Carbon Copy?. Er litt ute etter en blanding av slapback og sånn lang eric johnson delay, hvis dere skjønner hva jeg mener ;)

PS: Den skal ikke farge lyden så mye!

Endret av AddiToll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en DD-3 hver dag!

Bruker den hovedsaklig til slap back og en litt lengre delay,

Jeg synes den låter veldig bra og etter mitt øre farger den ikke lyden noe særlig (jeg kjører den i loop).

Eric Johnson kjører vel en analog delay med litt modulasjon på lyden, dette gjør ikke en DD-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en DD-3 hver dag!

Bruker den hovedsaklig til slap back og en litt lengre delay,

Jeg synes den låter veldig bra og etter mitt øre farger den ikke lyden noe særlig (jeg kjører den i loop).

Eric Johnson kjører vel en analog delay med litt modulasjon på lyden, dette gjør ikke en DD-3.

Ja, mente vel egentlig at det skal være mulighet for litt lang delay! :)

Skulle nesten ha tatt meg en tur ned på en musikksjappe og prøvd den ut ;)

Endret av AddiToll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.