Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

E streng hopper av hele tiden


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Skiftet strenger på EJ straten min (elixir 10-46) og etter det, hopper E strengen min av hele tiden! Er den lyseste strengen.

Er det at det har vært tynnere strenger på den fra frabrik, slik at 0.10 strenger ikke helt passer i sadelen? Ser ut som det sitter godt i! Har også tatt av og på strengen slik at den kommer godt ned på stemmeskruen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må begynne å lese tråder skikkelig ser jeg. Beklager den!

Høres ut som dårlig spor. Jeg har oppgradert samtlige av mine Fender-gitarer med oversadel fra graphteq, og de fungerer veldig fin ihvertfall, uten noen tilpasninger.

denne graphteq sadelen, vet du om en plass i norge som selger denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke strengetre på ej straten... eric johnson er en særing

Da tror jeg ville satt på et strengtre, eller så må du bare passe på at du får tvinnet strengen slik at du får maks vinkel på strengen ned mot hodet.

Om du ikke bruker riktig størrelse på strengene kan det være lurt som andre sier å sette på riktig dimensjon eller file til nøtta.

Edit: Og hvorfor skal det være idioti å lage en gitar med 0,09 strenger? Du har tross alt kjøpt en signaturmodell.

Edit2: Nøtta skal være filt for 0.10, så sikker på at du får nok vinkel på strengen?

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg ville satt på et strengtre, eller så må du bare passe på at du får tvinnet strengen slik at du får maks vinkel på strengen ned mot hodet.

Om du ikke bruker riktig størrelse på strengene kan det være lurt som andre sier å sette på riktig dimensjon eller file til nøtta.

Edit: Og hvorfor skal det være idioti å lage en gitar med 0,09 strenger? Du har tross alt kjøpt en signaturmodell.

at det er idioti er vell å dra den langt, men irriterende er det. har hatt en del gitarer der det orginalt har vært 0.09 , men har aldri hatt problemer med å bruke 0,10 strenger på di...

men når det kommer til strengtre, forandrer dette noe lydmessig? og hvorfor har han valgt å ikke ha strengtre? er det noen fordeler med å ikke ha det?

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.