Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

E streng hopper av hele tiden


Soundmannen

Anbefalte innlegg

For det første er vel EJ-straten levert originalt med 10-46 strenger. For det andre er den levert med såkalte "height staggered" tunere som unødvendiggjør strengetre.

Men det kan jo naturligvis skje at nut er filt feil osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Og strengetreet er slik det skal være?

Åpenbart ikke, svarer jeg på mitt eget innlegg. Det finnes ikke noe strengetre.

Selv med staggered tuners og kreativ strengevikling kan det være problematisk å få tynn E og H-streng til å ligge i sporet.

Monter strengetre, så slipper du dette problemet for all fremtid.

Jeg kan ikke forestille meg at du klarer å høre noen endringer i lyd etterpå, for å si det forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pga lyden Eric Johnson har fjerna strengetreet tipper jeg. Grunnen er rett og slett for at stemminga skal holde seg bedre ved kraftig bruk av tremolo pga mindre friksjon. Jeg trur jeg kanskje hadde driti i å montert strengetre på en signaturmodell som i utgangspunktet ikke skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør nå her folkens - montere strengetre eller skifte oversadel til en type som garantert trenger en hel masse tilpasninger?..

Jeg er ganske så overbevist om at en dyktig gitartekniker kan fikse hele dette problemet med to dråper lynlim og et par filer. Det er det første jeg ville begynt med i alle fall. Jeg skifter ikke en oversadel med mindre den er av lav kvalitet eller den er utslitt/ødelagt. Hvorfor skal jeg forme en helt ny sadel fra bunnen av når jeg enkelt kan reparere/reslotte med enkle midler?

Spander på deg de kronene det koster - som du sier er dette en gitar til 20k og da fortjener den en slik justering/rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør nå her folkens - montere strengetre eller skifte oversadel til en type som garantert trenger en hel masse tilpasninger?..

Jeg er ganske så overbevist om at en dyktig gitartekniker kan fikse hele dette problemet med to dråper lynlim og et par filer. Det er det første jeg ville begynt med i alle fall. Jeg skifter ikke en oversadel med mindre den er av lav kvalitet eller den er utslitt/ødelagt. Hvorfor skal jeg forme en helt ny sadel fra bunnen av når jeg enkelt kan reparere/reslotte med enkle midler?

Spander på deg de kronene det koster - som du sier er dette en gitar til 20k og da fortjener den en slik justering/rep.

Ser poenget ditt Greener, men de Graphtechsadlene jeg har montert har vært veldig lette å få tilpasset, men klart at en tech fikser eksisterende sadel lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert masse graphtech - min erfaring er at den største fordelen ganske enkelt er at de er pre-shaped/slotted. Men det krever fortsatt at man må ta av en hel del materiale spesielt på undersiden, noe som ikke er like enkelt på en nut med radius også på undersiden (vintage fender) samt at de ofte ikke har riktig radius på sporene og dermed må man gjerne justere de litt også. Alt avhenger selvsagt av hvor lav man vil ha nut og slikt, men på en gitar hvor det er gjort et godt arbeide i utgangspunktet så bør erstatningen være til sammenligning.

Dessuten er selvsagt en sort sadel på en EJ strat blasfemi :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.