Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eleven rack?


3rl3nd

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har lenge tenkt at jeg skal oppgradere effektene mine, og kjøpe gode gamle pedaler. men så kom jeg over Eleven rack og jeg ble imponert over lyden. men jeg er usikker på hva som er best for meg. kjøpe de gode gamle pedalene, eller Eleven rack.

jeg spiller mye Eric Johnson, Pink Floyd, SRV og TOTO, så det er mange forskjellige stiler, og jeg ikke er helt sikker at jeg klarer å dekke dette med 4-5 pedaler. så derfor lurer jeg på:

A: skal jeg kjøpe Eleven Rack, med MIDI kontroller.

B: eller kjøpe overdrive, distortion, chorus, delay, og en kompressor. til ca samme pris som Eleven rack.

utstyret bør også kunne brukes live.

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleven Rack og lignende er kjempegreit live. Jeg har nylig kjøpt meg en Axe FX II, som er litt samme greia, som låter kuler og krutt hvis du kan skru gitarlyd.

Men når du først har en Vox AC, som ikke akkurat er ukjent for Eric Johnson, så skader det ikke å prøve litt med en fin vreng, fuzz face og delay, og se hva du kommer frem til. Lån av en bekjent, eller ta med deg ampen til godlyd i Sandnes, så kan du sikkert få teste ut litt tøffe saker der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleven Rack er supert til effekter. Jeg brukte det i stor grad som effektprosessor i den siste perioden, før jeg solgte det.

Skal du bare ha et lite antall effekter, ville jeg kjøpt enkelt komponenter. Som du sa, det er lettere å bytte ut og oppgradere. Det å kunne skru litt kjapt på knottene under en konsert er også fordelaktig.

Snakker vi derimot om bare hjemmebruk, så er jeg usikker. Hjemme er 11r et fantastisk verktøy.

Jeg hadde fortsatt hatt mitt om ikke drømmegitaren dukket opp for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.