Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

22


Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

Heihei!

Tenkte jeg skulle presentere et band for dere, noen av dere har kanskje hørt om det. Bandet heter 22 og de holder til i Trondheim. De spiller progpop, men de blander inn omtrent alt av sjangre. Det beste med 22 er hvordan de er live, jeg har aldri hørt/sett et band live som kan matche trøkken, selve sceneopptredenen og kontakten med publikum som de har. Rett og slett mine beste liveopplevelser hver eneste gang. Skal linke dere noen videoer nå, dette er ganske sært, men tror kanskje noen av dere kommer til å digge det. Verdt å nevne at de har droppet teletubbiesdraktene og imagene de hadde før, musikken er mer enn nok :)

Outroen på oxygen trøkker forresten noe sykt!!

http://www.youtube.com/watch?v=xnxLiCuKnHY

(vet coveret er jævli distburing, og ganske stygt, men hør sangen.)

Dette er forsåvidt yndlingssangen min av 22, men det pga av en veldig, veldig spesiell hendelse. Så forholdet mitt til denne sangen er veldig avhengig av den hendelsen.

Vil anbefale dere å sjekke de ut på spotify/wimp. Låter dere bør høre; Disconnecting from the grid, mind vs mind, suomiese twins og chrysalis.

Dette er forsåvidt et band man enten hater eller digger.

:D

Endret av Stiankarlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult band med kult sound, men er enig i at låtmessig er det ikke helt på plass. Kult at det skjer ting i låtene som er utenom den vanlige pop/ock formelen, men hos 22 er det ofte litt for mye av det gode. Det blir på grensa til slitsomt innimellom. Men som sagt, har jeg sans for konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med meg en gratiskonsert på Isak for noen år siden. Tok av de, regner med det var før imagebytte :)

Var der jeg og, var før imagebyttet ja :) Jeg likte de ikke da, jeg har ikke likt de så lenge. Har ikke helt hatt sansen for de før i høst nå, men nå er det vel det jeg hører mest på.

Jeg digger at det er masse trøkk uten den overdrevne distortion som pleier å være standard.

Ja, det er sykt deilig! Kult at flere liker musikken :D Må sjekke ut protest the hero!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.