Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy fra planet waves kabel?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Du har utelukket andre feilkilder ved å prøve en annen kabel med ellers identisk oppsett ikkesant?

Jeg må si at planet waves er blandt de aller beste kablene jeg har å rutte med, uten at det nødvendigvis trenger å bety så mye.

Kan du forklare litt grundigere den første setningen? Eg har testa andre kabler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, no har eg testa min andre gitar (med emg som er veldig støyfrie) og samme greia skjedde. Eg forsatte å feilsøke, og kom over eit rart fenomen: Den kabelen eg kjøpte var 90 grades vinkel på eine enden, og vaneleg på andre. Om eg putter den delen med 90 grades vinkel i gitaren får eg støy når eg ruller ned volum, men om eg bruker andre enden, får eg ikkje støy. Dette løser ikkje problemet mitt, siden eg vill plugge 90 grades vinkelen i gitarinputten, slik at eg kan ta den rundt strappen, uten att det strikker ut så mykje kabel. Dette beviser vell at problemet er kabelen? Eg kjøpte den frå ebay, så eg veit ikkje heilt kva eg gjer no...

Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Planet Waves kabler er skjermen koblet bare i ene enden. Finn pluggen som det står "shielded end" på, og sørg for at denne står i forsterkerenden.

Vel eg har faktisk to like kabler (den andre går fra pedalbrett til forsterker, og det er ikkje problem med denne. Eg fant ut at det er 90grader vinkelen som ikkje har "shielded end"... Er det nokon kablar som har 90grader vinkel som har "shielded end"? Men anyway, eg trur det er noko gale med kabelen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Monster Cable og en Armor Gold-kabel som begge har en vinklet og en rett plugg, mener begge er skjermet i begge endene, har ikke merket noe stør noen veier ihvertfall.

Koss er monster i førhold til planet waves? Har hørt dei koster flesk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noen problemer med planet waves, og så vidt jeg vet, har de også livstidsgaranti, noe som innebærer at du kan dra til hvilken som helst butikk som selger slike og be om en ny, og de kan ikke kreve kvittering ettersom de aller fleste kvitteringer du får kun er gyldige i 1 år. Fikk en fra thomann en gang som var defekt, reiste til nærmeste butikk og ba om en ny. De får uansett igjen fra importør, så jeg ville prøvd det først!

Har aldri opplevd noen merkbar støy fra mine kabler, og de er vinklet i ene enden alle sammen, så er nok kabelen din det er noe feil med! (Så sant alle andre variabler er fjernet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koss er monster i førhold til planet waves? Har hørt dei koster flesk.

Kostet 499kr ja. Litt dyrt, men greit med livstidsgaranti. Fin kabel, virker solid. Kan desverre ikke si noe mer om kvalitet, da jeg bare har hatt den i noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.