Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bypass preamp i Eleven rack for å bruke egen preamp?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer innkjøp av en eleven rack og lurer på om noen som har denne kan svare på følgende:

-Jeg har to preamper, en Rocktron Piranha og en Rocktron chameleon blackface som jeg ønsker å bruke.

Har leita en stund på nett uten egentlig å finne svar på dette, men er det mulig å bypasse preamp i eleven rack og kun ha poweramp og cab simulator?

Eller ville det ha vært bedre å investere i et high end lydkort og brukt fks revalver poweramp (evt egen poweramp) og impulses (recabi, redwirez osv...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11r er jo bare preamp, er den ikke? Fordelen med f.eks Axe og 11r er jo alle ampsimuleringene, uten dette er de ikke mye verdt.

Du kan jo selvfølgelig bare bruke effektene, men da hadde jeg nok sett på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg var ute etter var å kun bruke powerampen i 11r og cabs.

Lite info ang dette.

Akkurat nå så tror jeg axe fx blir litt for dyrt, vet at dette er mulig der, dessuten kan man vel fks ikke bruke axe fx standard som lydkort?

Men fks i revalver og noen andre programmer kan man fks kun bruke poweramp og ikke poweramp.

Samme med cab impulser hvorav noen har innebygget poweramp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Da kan jeg i så fall svare at 11r ikke har separat preamp og sluttrinn. Forsterkersimuleringene sees som en komplett amp med preamp og sluttrinn og ikke som to frittstående komponenter. Altså, når preampen bypasses så sitter man igjen med linjesignalet (pluss eventuelle effekter eller simuleringer som en måtte ha arkivert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Da kan jeg i så fall svare at 11r ikke har separat preamp og sluttrinn. Forsterkersimuleringene sees som en komplett amp med preamp og sluttrinn og ikke som to frittstående komponenter. Altså, når preampen bypasses så sitter man igjen med linjesignalet (pluss eventuelle effekter eller simuleringer som en måtte ha arkivert).

Aha, der var svaret jeg var ute etter. Takker for det.

Da kan jeg utelukke 11r til det jeg akter å bruke det til

Her tror jeg trådstarter mener en virtuell "poweramp".

Det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags oppsett er det du spekulerer i egentlig?

Hehe. Vel litt forskjellig. Jeg kan ikke spille høyt pga barn i huset og har derfor (desverre) ikke forsterker.

Jeg benytter meg derfor av alt via mac. Har lydkort pr nå og har brukt det meste innenfor virtuelle gitarprodutker såsom amplitube3, Guitar rig , peavey revalver osv, i tillegg til noen effektpedaler jeg har.

Nå har jeg gått til innkjøp av en preamp, en rocktron Piranha og en Rocktron chameleon blackface.

Disse skal stå sammen med et rack lydkort i et rack, alltid koblet til en posisjon/inngang i lydkortet.

Jeg planlegger da å koble slik:

GItar - Inn i preamp - preamp til lydkort - DAW - Plugin i DAW med power amp (som du har i peavey revalver) - Impulses (cab simulering så som i recabi, redwirez og andre) - lyd ut av lydkort til headset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.