Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Demo in progress


Tambarskjelve

Anbefalte innlegg

Hoioghoi, her luktet det Black Sabbath lang vei! Artig!

Som du selv sier, er det ikke videre ferdigmikset, så derfor nøyer jeg meg med å pirke på spillingen.

To ting:

I mine ører, så er det deler av dette som "flyter" fint, driver framover, og det fungerer flott. Andre partier synes jeg blir i overkant "stampete". Det svinger ikke, det er for mye bakpå, og ikke frampå. Kanskje dårlig forklart, men har ikke bedre ord, eller bedre forklaring å komme med.

Videre, siden dere slik jeg ser det legger så kraftig opp til gammelsabbathstil, så synes jeg nesten at det blir feil når dere her og der kjører på med gitartricks og licks som ikke var oppfunnet, eller i hvertfall var brukt. Mindre tapping, og mer pentatonwanking! Da kunne dette sporet ha blitt spilt inn for 40 år siden, bortsett fra lydkvaliteten.

Når det er sagt, bra jobba! Det er masse jobb bak dette, og det høres. Takk for at du deler det med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mosomt at dere kommenterer Sabbathvibber folkens. Denne låta skrev jeg i en periode der vi dreiv å øvde inn en cover av Children of the sea og jeg var nok rimelig preget av det ja.

Har prøvd å gå for det når det gjelder gitarlyden også. Det er ikke annet hokus-pokus enn Gitar-Plexi på 10- SM57 Trippeltracket på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, jeg digger sounden. Høres ikke helt ut som vokalen er "inkludert" i låta. Som om det er en kar som synger til en backing track på en måte. Har samme problem med min første demo.. prøv å putte på LITT Reverb og lek rundt med effeker / eq. Trommene kan også guffes opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger folkens. Vokalen ligger som dere sier litt for seg selv ja. Det er jo ikke mixet i det hele tatt på dette enda så jeg håper det bedrer seg. Noe småsurt her og der på vokalen også hører jeg så vi må nok ta noen strofer på nytt.

Gitarsoloen er vel heller ikke endelig. Sliden blir vel der, men litt usikker på tappinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er fine og klassiske doomvibber og spore. Selv får jeg assosiasjoner til doombølgen på tidlig nittitallet og da særlig bandene på Hellhound-labelen. Både låt og vokal kunne sneket seg inn på en av Iron Man-platene etter litt bearbeiding.

http://www.youtube.com/watch?v=kQq6vd_euKc&feature=related

Som nevnt over her låter vokalen litt flatt så litt mer klang hadde fungert utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.