Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickuper til Epi LP


Ichi

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en pent brukt Epiphone LP Standard og er veldig fornøyd med kvaliteten på gitaren. Lav og fin action, gode bånd, lettspilt og god sustain. Men som vanlig er pickupene noe anonyme selv om de gjør jobben, antar at det er fullpottede Alnico 5 som står i. Resten av elektronikken ser ut til å gjøre det den skal, så jeg ser ingen vits i å bytte foreløpig.

Vurderer derfor å bytte pickuper for å få fram mer karakteristikk og mer åpen lyd. Vil ha mer bluesa lyd i neck og en råere vintagelyd fra bridge, men siden jeg nå kjører 0.09-0.42 på grunn av spillbarhet må jeg ha litt bånn i pickupene. Liker godt lyden i Dimarzio 36th Anniversary-settet for de som kjenner det (DP223/ DP103).

Noen som har andre forslag til andre brukandes erstatningspickuper til blues/ classic rock/ rock?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt pickups derfra som har vært helt OK, men ikke mer, og andre ting som har vært veldig gode kjøp, i mine ører.

Har aldri handlet noe jeg har blitt direkte skuffet over.

Her kommer smak og behag inn i bildet i tillegg, og det som er gullkjøp for en, trenger ikke å være det for andre. Totalt sett så er servicen knall, prisene bra, og det samme med de produktene jeg har handlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en gitar du skal bruke mye, så ville jeg invistert i et par gode pickups. Disse kan du ta ut og beholde hvis du skal selge gitaren etterhvert ;)

Har hatt diverse pickups i min Epi LP, blant annet fra Gibson og nå EMG'er. Et sett gode pickups gir virkelig liv til gitaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo sjekke ut de nye signatur pickupsene til bonamassa.De er laget av seymore duncan og skal visst være så godt som identiske med de orginale paf pickupene han har i en av sine orginale 59 les pauls.

Har sett noen klipp på youtube og de låter meget bra synes jeg.

her et klipp youtube.com/watch?v=GTJmMJ5LhW8&feature=related

Endret av mrwarensemble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD '59 i neck og SD JB (SH-4?) i bridge er jo en veldig vanlig kombinasjon å ha i Les Paul'er til rockemusikk, og selv om det kanskje er noe vanlig så låter det jo unektelig ganske så bra. Vanlige pickups som det kanskje også er mulig å få til en god pris på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene sier at pickupene til Tonerider skal være veldig bra - dyrere enn GFS, men billigere enn Lollar o.l. Pickupene til Fenders Classic Vibe-serie (som mange liker, inkludert meg selv) skal visstnok være produsert på samme fabrikken, men det er litt uklart om disse er helt identiske med Tonerider standard-versjonene. Finnes vel ingen norsk importør etter det jeg vet, men du får jo tak i alt via EvilBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle forslag!

Har sjekka ut alle pickupene som er foreslått, men lydmessig slår ingen DiMarzio-pickupene når jeg tar i betraktning hva jeg er ute etter. Finnes folk som har bytta ut originale Gibsons med disse også, og det forstår jeg. Bonamassa kom nærmest, nydelig lyd, men liker fortsatt at Dimarzio er bedre. Skal skrive dem bak øret og se om jeg ikke kan få puttet dem i en gitar seinere.

Fuzz-mullah, har sjekka ut Tonerider (de har dem hos Gitarrdelar i Sverige iaffal), men jeg synes ikke de var spesielt overbevisende.

Monterte GFS-lipstick pickuper i dag, og jeg er bare sånn tålig fornøyd. De funker, men har veldig lav output, dårlig strengedefinisjon og mangler topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.