Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring fender Jim root tele?


Nielsemann92

Anbefalte innlegg

Jaha;) pro guys på TDPRI. Skal sjekke ut. Men før jeg gjør det stiller jeg et spørsmål til:) ebony eller maple gripebrett? Irriterer meg at ikke den hvite til root er med maple. Fordi jeg kjenner best til maple. Noen sammenligninger mellom ebony og maple?

Skikkelige karer der, ja.

Rosentre eller lønn? Det er sagt at rosentre har en mørkere/varmere lydkarakter enn lønn.

Føler selv at Telecastere får en mer karateristisk lyd med et gripebrett i lønn. Men det er smak og behag. Her må du nesten prøve deg frem selv og teste gitarer med begge deler!

Bare for å ha sagt det, så ser jeg du skriver at "det er noe med Telecastere du liker bedre", noe som i og for seg er helt greit. Spiller nesten kun på Telecastere selv, men du går jo glipp av forferdelig mye forskjellig med favorisere en Tele. Du får jo ikke 'quacket' til en Strat, creamy lead-lyden til en Les Paul eller snarrende P90 lyden ved kun å være ute etter forskjellige Telecastere. For min del, som spiller kun bluesrock og køntri funker det kjekt, men om du vil spille mye annet er det trossalt bedre alternativer der ute. ;)

Er ikke meninga å kritisere eller å være en smart-ass. Er avhengig av en daglig dose Telecaster selv, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige karer der, ja.

Rosentre eller lønn? Det er sagt at rosentre har en mørkere/varmere lydkarakter enn lønn.

Føler selv at Telecastere får en mer karateristisk lyd med et gripebrett i lønn. Men det er smak og behag. Her må du nesten prøve deg frem selv og teste gitarer med begge deler!

Bare for å ha sagt det, så ser jeg du skriver at "det er noe med Telecastere du liker bedre", noe som i og for seg er helt greit. Spiller nesten kun på Telecastere selv, men du går jo glipp av forferdelig mye forskjellig med favorisere en Tele. Du får jo ikke 'quacket' til en Strat, creamy lead-lyden til en Les Paul eller snarrende P90 lyden ved kun å være ute etter forskjellige Telecastere. For min del, som spiller kun bluesrock og køntri funker det kjekt, men om du vil spille mye annet er det trossalt bedre alternativer der ute. ;)

Er ikke meninga å kritisere eller å være en smart-ass. Er avhengig av en daglig dose Telecaster selv, jeg.

Må vel nesten ha en Tele, Strat, LP og noe med p90 for å oppfylle alt ^^

Selv synes jeg Telecasteren min.. selv om det er en "billig" squier classic vibe.. er den gitaren som kan takle "alt" best..

Klart les paul ish hagstrømen min er bedre til noen litt mer heavy greier.. men sånn over all er det tele'n som klarer variasjonen fra clean til vreng best.. samt har helt nydelig hals <3

men det er nå bare min personlige mening :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er drømmen til de fleste gitarister. Mange forskjellige gitarer.

Det skal sies at Squier Classic Vibe serien blir omtalt som en kjempegitar av veldig mange og at det er ikke noe 'billiggitar' i den forstand. Det er en sabla god gitar og må innrømme at jeg ble sikkelig overaska over den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er drømmen til de fleste gitarister. Mange forskjellige gitarer.

Det skal sies at Squier Classic Vibe serien blir omtalt som en kjempegitar av veldig mange og at det er ikke noe 'billiggitar' i den forstand. Det er en sabla god gitar og må innrømme at jeg ble sikkelig overaska over den selv.

Yeah..

Jeg skulle egentlig ha med en classic vibe strat.. så tenkte jeg at jeg sikkert måtte bytte ut litt hardware, pickups osv..

Men gikk ut med Telecasteren.. (custom versionen som den heter) å eneste jeg har skiftet er saddlene til wilkinson compensated i messing.. nå kan jeg ikke tenke meg å endre på noe.. den gir meg akkurat det jeg vil ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av ren nysgjerrighet, blir intonasjonen helt hundre av de?

Personlig syntes jeg at gitarene blir intonert godt nok av vanlige messingsadler. Det er både godt nok og låter fett nok. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av ren nysgjerrighet, blir intonasjonen helt hundre av de?

Personlig syntes jeg at gitarene blir intonert godt nok av vanlige messingsadler. Det er både godt nok og låter fett nok. ^_^

Det er vertfall betydelig lettere å få en god intonering.. om det blir helt 100.. vel det er jo en 3saddel og ikke 6, så det er jo vanskelig å få det helt 100%.. gjelder jo for alle gitarer egentlig.. er vertfall såpass at tuneren nesten ikke gir utslag å jeg klarer ikke å høre noen sure toner rundt om på halsen.. jeg kjøpte de fordi jeg skulle ha messing saddler.. så hvorfor ikke prøve ^^ fungerer knall.. eneste jeg har gjort i ettertid er å finslipe på graden der strengene ligger da jeg bruker 012 sett.. noe som resulterer i at de graver seg litt ned i kanten på messingen.. siden messingen er litt myk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over dette Med forskjellige lyder i de forskjellige gitarene. Og jeg mente ikke at jeg kun skulle ha teler. Men ha en liten samling av favorittgitaren min. Men skjønner Godt hva du mener. Det er stoooooor forskjell på de forskjellige gitarene. Skal vel en gang slenge inn en LP også. Den gang jeg får mer peiling på de forskjellige LP'ene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah..

Jeg skulle egentlig ha med en classic vibe strat.. så tenkte jeg at jeg sikkert måtte bytte ut litt hardware, pickups osv..

Men gikk ut med Telecasteren.. (custom versionen som den heter) å eneste jeg har skiftet er saddlene til wilkinson compensated i messing.. nå kan jeg ikke tenke meg å endre på noe.. den gir meg akkurat det jeg vil ha :D

Kjøpte meg en squier affinity tele i Spania. For 1000 kr eller noe tror jeg. Bytta bridgen til en babicz full contact tele bridge.

http://www.google.no/search?um=1&hl=no&tbo=d&biw=1024&bih=672&tbm=isch&sa=1&q=babicz+full+contact+tele&oq=babicz+full+contact+tele&aq=f&aqi=g-S1&aql=&gs_sm=3&gs_upl=2569l9218l0l9665l18l18l0l14l14l0l121l435l1.3l4l0

Deretter bytta jeg bridge pickupen til en SD hotrail Sthr-1b :)

Veldig fornøyd med gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil ta en Tele og en ølflaske og leke Albert Lee! :D

Øhm, ja. Over til seriøsitet, det finnes dog mange Telecastere og du får jo også nesten Strat ved å få tak i en Nashville-Tele. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.