Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring fender Jim root tele?


Nielsemann92

Anbefalte innlegg

Har ikke noen erfaring med den..

Første som slo meg at at emg pickups på en tele er fy fy i min verden! :D

Men virker nå helt grei, nå veit ikke jeg pris eller noe, men er vel oftes at "artist gitarer" koster litt ekstra pga navnet også, men om du føler at denne gitaren er noe for deg å du er villig til å gi x antall kr for den så er det vel bare å løp å kjøp ? :)

Forøvrig angående lakken så er det pga:

Satin Nitrocellulose Lacquer Finish

Men da blir det jo naturlig relic look på den med tiden, noe som er tøft ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ikke dyr til å være artistgitar. "bare" 8000 kr. Og emg pickups er ikke fy fy i min verden:) Hehe.

Har ikke hørt noe negativt om gitaren. Annet enn at den blir fort slitt. Men det er positivt syns nå jeg.

Pluss at telecaster er drømmegitaren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må nok prøve den først:) noen som vet om en butikk i nærheten av tusenfryd der gitaren er? Dumt spørsmål for de som ikke vet hvor dette er. Hehe..

Men tror at jeg har funnet drømmegitaren ja. Skal bygge opp en telecaster familie . Må bare spare litt cash!

Har en squier tele jeg dro en hendrix på i går. Hele gitaren i fyr å flamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må inn til Oslo for å prøve finne noen butikker som har Telecastere. Tror ikke det er musikkbutikk i Ski lenger (?). Vet i alle fall at både 4sound, Myhrbraaten og Guitar workshop har noen glimrende Telecastere inne, men kan ikke svare på om de har Jim Root-modellen.

Skal du bygge opp en 'Tele'-familie, bør du ta en titt innom disse nettstedene og få litt inspirasjon til forskjellige modeller og hvilke typer som er å oppdrive:

www.tdpri.com - Største Telecaster-forumet som er.

www.danocaster.com - Lager Telecastere, Jazzmastere, Strats og mye snask som holder orginal-spesifikasjon ifht. orginale 50- og 60-talls Fendere.

www.ronkirn.com - Lager sin egen modell av Telecastere ved navn Barnbuster.

www.nachocasters.com - Replikaer av forskjellige tidlig 50-talls Teler og tidlige Strater.

Ta deg en tur på tdpri.com og hør litt med de gutta og snok litt. Mye Tele-snask å godte seg i der. ^_^

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd å høre. Det var så greit når det tok meg et kvarter å få meg nye strenger.

Ta en titt og snok som bare pokker på TDPRI. Mange av de gutta kan virkelig hva de prater om. I tilegg er jo flere av de som er der folk som arbeider daglig med gitarer, derav Mike Eldred, sjefen hos Fender Custom Shop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha;) pro guys på TDPRI. Skal sjekke ut. Men før jeg gjør det stiller jeg et spørsmål til:) ebony eller maple gripebrett? Irriterer meg at ikke den hvite til root er med maple. Fordi jeg kjenner best til maple. Noen sammenligninger mellom ebony og maple?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.