Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille inn vokal


newbie

Anbefalte innlegg

Akkurat det kan det jo være mange årsaker til, og jeg er ingen ekspert på området, men det kan muligens hjelpe å sette zoom'en som hovedlydenhet både på innspilling og avspilling osv i Windows? (samt restarte maskina naturligvis, men det regner jeg med du har gjort.)

Har satt Zoomen som default ja. Har lest at mange har latency problemer med zoomen som lydkort, men ikke at det skal krasje hele sulamitten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hva er det som hindrer deg i å spille av backingtracket fra feks en mobiltelefon med hodeplugger samtidig som du tar opp med zoomen? I still dont get it..

Drit i å bruk zoomen som lydkort. Bare importer lydfila i etterkant til ditt eksisterende prosjekt. Dette må jo være den enkleste måten, så slipper du alt av latency og driverproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enklere.

Jeg synes det er enklere å få både backingtracket og monitor på ørene samtidig

uten å drive å knote med mobilen/laptop etc.

Så jeg må antagelig få tak i et lydkort som jeg kan bruke med Cubase eller noe lignende.

Men for all del. Takk for tipsene Davidsen. Ikke meningen å virke utakknemlig her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med trådstarter- det å spille av fra en egen enhet og så mikse sammen etterpå er ikke en veldig god og fleksibel løsning, men er det snakk om et behov for en låt, og ferdig med det, så for all del.

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe problem å bruke Zoomen som et regulært lydkort med lav latency. Jeg har en H2 jeg har brukt på denne måten et par anledninger, og det funket da uten problem.

Videre stiller jeg meg litt undrende til behovet for monitor på din egen stemme- jeg antar det er stille i rommet du spiller inn? Da er det da bare å smette en av klokkene halvveis av, og så har man verdens beste naturlige monitor.

Nå finnes det jo ingen fasti, noen liker det slik, og noen liker det sånn, for all del.

Man må gjerne jobbe litt for å få teknikk til å funke, mer enn å koble det til og så virker det, eller som regel ikke.

Det er til og med ASIO-driver til boksen, den kan du laste ned her:

http://www.zoom.co.j...s/h4n/software/

Slik jeg ser det, er det bare å jobbe med det du har. Ingen grunn til å kaste enda mer penger på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den driveren jeg har lastet ned Castor.

Skal prøve å få den til å fungere som jeg vil så har jeg jo løsninga.

Men jeg er det desverre ingen ekspert på sånt :)

Når det gjelder monitor på min egen stemme så er det noe jeg har blitt

vant til, og liker veldig godt. Så det må jeg ha. Jeg synes rett og slett jeg synger bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor kraftig maskina di er, så kan det være lurt å justere opp latency litt. Hvis latency er veldig lav, kan den okkupere det meste av ressurser fra maskina, og det kan være derfor maskina/programmet kneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips- sørg for at det ikke er noen andre enheter som bruker den USB- bussen som Zoomen bruker. Mus og andre ting og tang bør du koble til andre busser, slik at zoomen får den bussen for seg selv.

Dette blir litt teknisk, men stort sett så er slike usbsaker slik at de to kontaktene som "sitter sammen" fysisk på maskinen på samme buss.

Du kan finne ut av dette ved å kikke i enhetsbehandlig på maskinen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Zoom-opptaker, men en vanlig mikser og et lydkort og sliter med mye latency når jeg forsøker monitorering av vokalen via PC. Jeg har ikke brukt playback av backingtrack, men har så langt lekt meg med clicktrack i Audacity.

Lang historie kort: Dersom man har en mikser, så har man som regel en monitoreringskanal i tillegg til main-kanalen, og da kan man mikse lyd fra backingtrack og mikrofon til den, der man henter ut lyd til hodetelefonene. Så kan man velge om man vil kjøre samme miksen til opptak i Audacity eller bare vokalen. Med en mikser på denne måten, der man ikke kjører vokalen via PC før man monitorerer, så er latency null problem. En liten mikser er en nyttig investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner Sarge. Jeg har muligens tilgang til en liten mikser.

Men jeg har lest masse om folk som sliter med lydkort-funksjonen til Zoom H4n. Så jeg vurderer og investere litt.

Noen forslag til et bra lydkort til formålet? Trenger fantom-mating.

Har som sagt mic og brukbar PC fra før.

-Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.