Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille inn vokal


newbie

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg mener å ha lest mer "rart" om STK enn Behringer (som mange er kritiske til), og etter min mening er Behringer et helt greit merke når det gjelder miksere. Etter min erfaring er Behringer grei valuta for pengene når det gjelder miksere og mikrofoner.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen miksere har innebygd lydkort for å kunne fungere direkte opp mot en datamaskin. Det gjelder på langt nær alle. Hvor godt de fungerer kan vel også variere. Jeg skjønner egentlig heller ikke hva du skal med en ekstern mikser hvis den kun skal brukes til innspilling. Nevnte Cubase, Reaper osv. har jo miksere i programmene. Den eneste forskjellen er at du flytter fadere osv. med mus og taster og ser hva som foregår på skjermen, kontra å fysisk gjøre det samme på en mikser ved siden av datamaskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til å ha en fysisk mikser. For eksempel dersom man bruker flere mikrofoner for å ta opp noe samtidig, eller om man ønsker å monitorere det som skjer i realtime (jeg har ihvertfall ikke klart å eliminere latency helt). Den Phonic-mikseren som CastorFiber snakker om er jo genial, men den koster dessverre en del (... i forhold til mitt budsjett. Alt er jo relativt). Der kan man jo ta opp flere spor samtidig til PC også.

Det er klart at mye av det jeg nevner nå sikkert kan gjøres med litt avanserte lydkort, men jeg liker de fysiske knappene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.