Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Made in Japan vs Crafted in Japan vs Made in Japan


Byljer

Anbefalte innlegg

Jepp, det bekreftet 'mistanken' min. Squier-gitarer tror jeg stort sett har hatt 7.25" over hele linja frem til slutten av 90-tallet eller noe da de fikk seg en real makeover og ikke bare fremstod som en slags 50-talls eller 60-talls reissue men med andre tunere enn Klusons (minus JV-serien). Har hatt to Japan-Squiere fra tidlig 90-tallet og begge hadde 7.25" radius og skrøpelige tuners (cheapo-variant av F-tunerne som man så ofte ser på 70-talls Fender).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den telecasteren nå. Synes det er en fantastisk god gitar. Neck pickupen er som sagt ikke all verden, men jeg bruker den heller ikke. En kar jeg deler øvingslokalet med har en nyere meksikanskprodusert ´72 Reissue som ikke kan måle seg det grann hverken på spillbarhet eller lyd.

Nei, mex '72 Custom får enda mer pepper for pickupene enn japsen. Det hører med til historien at de to Mex-Fenderne jeg har nå, er en Baja Tele som med litt jobb, er en veldig bra gitar. Har også en Jimmie Vaughan Strat som også tilhører det øverste sjiktet av Mex'ene. I tillegg har jeg også hatt en Classic Player 60's Strat som også ligger rundt der. De litt rimeligere mex'ene har jeg ikke så mye erfaring med, og skal derfor ikke uttale meg om dem.

Men det jeg antyder her, er at toppmodellene fra Mexico sannsynligvis ikke er noe dårligere enn MIJ/CIJ. Da snakker jeg på generell basis og tar ikke høyde for individuelle eksemplar-variasjoner.

Kan også for ordens skyld legge til at de japanske eksemplarene jeg har hatt befatning med, har vært gode gitarer, men at jeg noen ganger får følelsen av at mange synes å tro at japse- Fendere er det beste man kan få tak i. Et syn jeg ikke nødvendigvis deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.