Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk "explorer"


EirikA

Anbefalte innlegg

Hei gutter og jenter.

Satt å så igjennom diverse youtube videoer da jeg tilfeldigvis ramlet over en av Carlene Carter live.

Aldri sett noe slik før, så googlet litt men fant kun denne:

http://www.vintagean...-Explorer-14231

Stiv nok pris i hvertfall :P

Fant og en som spiller på den type gitar

Noen som har kjenskap til noen av disse? Alltid kjekt å se noe utenfor a4-formatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de ser helt forferdelige ut, men det er nå min mening. :)

Det første jeg tenkte på var Kramer og Ferrington-serien, men de har annen headstock (mer mot ESP-type enn banana/hockeystick/Gibson).

Et kjapt søk i google og jeg ramlet over noen linker som skal ha det til at den akustiske exploreren Mattias Jabs hadde var en Gibson prototype, men at modellen som senere var tilgjengelig, nettopp, var en Kramer...

Av akustiske gitarer med 'odde' former så er nok en akustisk telecaster - 'telecoustic' noe av det eneste jeg kunne hengt på meg. Ev. en 'stratocoustic'. Dette hadde selvfølgelig bare skjedd om jeg hadde spilt i danseband hvor sleazy 80-tallsdresser er et fint tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lignende sak selv, en Kramer 'Imperial' som var en del av billigserien som ble solgt gjennom nettstedet MusicYo for noen år tilbake.

Elgitar-type hals, så passer meg bra spillemessig. Låter ikke all verdens bra akustisk, men gjennom piezo-pickupen låter den faktisk ganske bra.

Slik ser vidunderet ut:

kramerimperial.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en lignende sak selv, en Kramer 'Imperial' som var en del av billigserien som ble solgt gjennom nettstedet MusicYo for noen år tilbake.

Elgitar-type hals, så passer meg bra spillemessig. Låter ikke all verdens bra akustisk, men gjennom piezo-pickupen låter den faktisk ganske bra.

Slik ser vidunderet ut:

kramerimperial.jpg

Du må si ifra hvis du vil selge den der en gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de ser helt forferdelige ut, men det er nå min mening. :)

Det første jeg tenkte på var Kramer og Ferrington-serien, men de har annen headstock (mer mot ESP-type enn banana/hockeystick/Gibson).

Et kjapt søk i google og jeg ramlet over noen linker som skal ha det til at den akustiske exploreren Mattias Jabs hadde var en Gibson prototype, men at modellen som senere var tilgjengelig, nettopp, var en Kramer...

Av akustiske gitarer med 'odde' former så er nok en akustisk telecaster - 'telecoustic' noe av det eneste jeg kunne hengt på meg. Ev. en 'stratocoustic'. Dette hadde selvfølgelig bare skjedd om jeg hadde spilt i danseband hvor sleazy 80-tallsdresser er et fint tilbehør.

Forsiktig nå.. Jeg har et par slike "telecoustic" som låter gummistrikk, men som funker greit når trommisen slår inn, bokstavelig talt. Nå har jeg kastet inn en singlecoil i tillegg til piezoen på begge, men læll. Du vil aldri se meg spille gitar med slips, langt mindre dress, bortsett fra på juleaften.

Ett sted går grensen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.