Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HJELP! Noen som vet hvordan? GtrRig 4 preset opp med Pvy 6505 m/ cab?


Anbefalte innlegg

vel - koble GR preset opp mot forsterkeren? Jeg er usikker på hva du mener med det?

Uansett, du kan selvsagt kjøre utgangsignalet fra GR/pc inn i en forsterker med ok resultat i alle fall. GR kan også selvsagt kontrolleres med noen ulike fotkontrollere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jeg ærlig talt liten vits i å gjøre? Tviler på at du får noe særlig bedre vreng ut av GR enn du får gjennom en 6505. Effekter kan du skaffe deg relativt billig, og av en (sannsynligvis) mye høyere kvalitet enn de som hører til GR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt. koble lydkortet i return på effektsløyfa, men sluttrinnet og elementene kommer uansett til å farge lyden din så mye at den ikke vil være gjenkjennelig. Bruk heller litt tid på å ratte deg til en skikkelig lyd på ampen. Suppler evt. med en Tubescreamer foran ampen og en EQ i loopen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt. koble lydkortet i return på effektsløyfa, men sluttrinnet og elementene kommer uansett til å farge lyden din så mye at den ikke vil være gjenkjennelig. Bruk heller litt tid på å ratte deg til en skikkelig lyd på ampen. Suppler evt. med en Tubescreamer foran ampen og en EQ i loopen :)

Okey, takk for svar folkens :) Må heller prøve å finne meg de riktige pedalene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5150/6505 skal strengt tatt ikke trenge noe overdrive i front, den har mer enn nok gain og er mer enn tight nok. Har prøvd et par ganger og synes ikke det utgjør noen merkbar forskjell, egentlig... Prøv heller med en EQ i loopen, da kan du virkelig forme lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.