Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalreperasjoner


Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Da er loddejomfrudommen min tatt og jeg har, med god hjelp av en kollega på jobben, satt sammen pedalene. Tok bare trekvart år og må vel strengt tatt innrømme at dette ikke var så vanskelig selv om jeg ikke hadde klart det uten kyndig hjelp. Gollmeren låter helt utmerket og en rask sammenligning med den andre jeg har indikerer at pedalen fungerer som den skal.

For T-Rexen sin del er det bokstavelig talt noe som skurrer, dvs. lav lyd og mye støy. I følge min kollega er det mulig det skyldes strømforsyningen, men vi skal gjøre en feilsøking på dette. Hjelper å ha en ingeniør for hånden!

Takk til Ralph Darwin for tilbudet om hjelp, men når alt kommer til alt er jeg glad jeg gjorde dette (nesten) helt på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he! Har nok et stykke igjen før jeg skal begynne å mekke ting på egen hånd, men det er kjekt å lære noe som ikke handler om akademia. Får vel bestille meg et pedalbyggesett etter hvert. Ser at musikding eller hva de nå heter har noen enkle boostere. En muff hadde også vært artig å bygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja! Blir nok ikke førsteprioritet helt enda, men ser det er nyttig å ha slike ferdigheter når man kommer over defekte godsaker. Alt i alt ble dette en særdeles billig Gollmer og får vi fyr i T-rexen er den jo et røverkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Får dra frem igjen denne.

Som nevnt over fikk jeg liv i Gollmeren på egen hånd. T-rex Replicaen er det verre med. Har satt i ny fotbryter, men det er noe som ikke stemmer. Når jeg kobler den til lyser det i dioden og det går signal gjennom. Den lager imdlertid en del støy og det er så vidt jeg kan høre gitaren og ekkoene. en kollega av meg mener at det kan være trafoen, men her er vi langt utenfor mitt kompetanseområde.

Er det noen elektronikkyndige på forumet som kunne tenke seg å ta en kikk på pedalen? Jeg dekker selvsagt alle utgifter og arbeid innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-rex Replicaen er det verre med. Har satt i ny fotbryter, men det er noe som ikke stemmer. Når jeg kobler den til lyser det i dioden og det går signal gjennom. Den lager imdlertid en del støy og det er så vidt jeg kan høre gitaren og ekkoene. en kollega av meg mener at det kan være trafoen, men her er vi langt utenfor mitt kompetanseområde.

Er det noen elektronikkyndige på forumet som kunne tenke seg å ta en kikk på pedalen? Jeg dekker selvsagt alle utgifter og arbeid innenfor rimelighetens grenser.

God nyhet:

Feilen ligger nok i analogkretsen, enten i companderen, opampene eller et sted innimellom. Den er mulig å fikse.

Dårlig nyhet:

Prisen for å fikse pedalen hos kompetent virksomhet er sannsynligvis høy, ca. 200kr komponenter, 800kr arbeidstid (pluss evt. frakt).

Mindre kompetente virksomheter blir sannsynligvis skremt når de ser lag på lag med kretskort med overflatemonterte DA-konvertere og store RAM-brikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar. Ser at T-rex sin servicepartner i Danmark skal ha rundt 900 kroner + porto for å fikse en replica. Blir litt i meste laget.

Da blir det nok til at pedalen blir liggende i skuffen. Har nok av andre delaypedaler som kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.