Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke pickups?


Teammella

Anbefalte innlegg

Ikke Fender, ikke Seymour Duncan eller DiMarzio - jeg tipper noe asiaprodusert solgt under et amerikansk/europeisk merkenavn. Wilkinson f.eks

Hvis du kan løsne en pickup, vis type monteringskrue, deksel og linning kan det si litt mer muligens. Men du har vel en eller annen historie på dette? De må jo ha kommet fra et eller annet sted eller gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Fender, ikke Seymour Duncan eller DiMarzio - jeg tipper noe asiaprodusert solgt under et amerikansk/europeisk merkenavn. Wilkinson f.eks

Hvis du kan løsne en pickup, vis type monteringskrue, deksel og linning kan det si litt mer muligens. Men du har vel en eller annen historie på dette? De må jo ha kommet fra et eller annet sted eller gitar?

skal være orginale fender 57, 62 pickups. ettersigende kjøpt fra forhandler i usa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de ligner jo forsåvidt på Fender pickups, men de har vanligvis markeringer med hvit tusj. For meg så monteringsplaten ut til å være av plast på bildene dine, men hvis de ligner mer på tykk papp e.l. begynner det jo å ligne veldig på et Fender sett. Avrundede poler og tilkoblingstråden matcher jo også den oppgitte modellen.

Du kan jo google 57/62 og se om du finner bilder hvor den typiske hvite markeringstusjen mangler - det kan godt tenkes det er vanlig på denne typen hvis pickupene er kjøpt som erstatningspickuper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de ligner jo forsåvidt på Fender pickups, men de har vanligvis markeringer med hvit tusj. For meg så monteringsplaten ut til å være av plast på bildene dine, men hvis de ligner mer på tykk papp e.l. begynner det jo å ligne veldig på et Fender sett. Avrundede poler og tilkoblingstråden matcher jo også den oppgitte modellen.

Du kan jo google 57/62 og se om du finner bilder hvor den typiske hvite markeringstusjen mangler - det kan godt tenkes det er vanlig på denne typen hvis pickupene er kjøpt som erstatningspickuper.

har googlet opp og ned. dette er nok orginale 57 62 single coils. de står på et custom brett.. hvordan kunne du gå ut med at de ikke er orginale.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har googlet opp og ned. dette er nok orginale 57 62 single coils. de står på et custom brett.. hvordan kunne du gå ut med at de ikke er orginale.?

Slik jeg ser det, så har du ikke kommet med noe info selv som tilsier at det er et 57/62-sett, annet enn at tidligere eier hevder dette.

Selv aner jeg ikke, men basert på utseende (monteringsplate og cloth wire) så tipper jeg det er ganske så ålreite pickups, Fender eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har googlet opp og ned. dette er nok orginale 57 62 single coils. de står på et custom brett.. hvordan kunne du gå ut med at de ikke er orginale.?

Jeg redegjorde vel i noen grad for hvorfor jeg, ved første øyekast mente det ikke var Fender pickups, og stilte deg noen oppfølgings-spørsmål. Det svaret jeg ga deg var basert på mitt førsteinntrykk.

Jeg har faktisk sett, montert og byttet en mengde Fender pickups. Min første gut-feeling, basert på de ikke alt for gode bildene, var at dette ikke var Fender pickups, fordi de normalt sett er bygget med en merket/stemplet plastform, eller en papp/fiber plate som vanligvis har håndskrevne markeringer. Dessuten virket monterings-skruene og dekslene som asiatiske typer ved første øyekast.

I mitt hode harmonerte ikke kombinasjonen umerket/slett plastbase/plate, avrundede polstykker og vintage wire med Fender. I ettertid ser jeg at dette egentlig passer ganske bra på angitt modell, og at baseplaten muligens ikke er av plast, slik jeg oppfattet det utfra bildene dine.

Egentlig er dette pickups jeg har sett og håndtert flere ganger, men det er ikke alltid minnet er like godt, eller at et bilde er like tydelig/beskrivende.

Merk deg at jeg skrev "jeg tipper" - altså ikke at jeg var bombesikker. Grunnen til at jeg tippet som jeg gjorde, var fordi jeg har hatt en del erfaring med et korea-produsert sett som selges under ulike merkenavn med lignende specs.

Forøvrig kan du ikke forvente deg et 100% korrekt eller godt svar fra første post i en tråd alltid. Spesielt ikke når du unnlater å nevne viktig informasjon og/eller ikke svarer på spørsmål fra folk som forsøker å hjelpe deg i tråden. Hva angår min egen "feilrate" mener jeg vel å huske at jeg har gitt nettopp deg en rekke utfyllende, gode og eksakte svar i tidligere tråder, dermed lever jeg godt med å ha bommet litt på første post i denne tråden. Det kan skje de fleste av oss det tror jeg.

Eksempler på vanlig Fender merking:

typisk CS pickups:

JV35.jpg

Typisk mindre påkostet Fender pickup med glatt plastbase og markering/stempel:

fenderpickup.gif

Markert plastbase og hvit tusjmarkering:

fender3sc2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.