Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken nettbutikk er best?


Death

Anbefalte innlegg

Vil bare høre deres meiningar om hvilken nettbutikk er best og mest politeleg. Har kun handlet på gitarhuset 1 gang og da var det mykje trøbbel med utstyr som ikkje funket og ting som måtte byttes ut hele tiden, det var en gitarpakke med forsterkar og allt so det e kansje grunn nok men eg stoler ikkje helt på gitarhuset enda.

Håper eg får mange gode tips :)

God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, at du kan ha dårlig erfaring med gitarpakke er nok ikke butikken sin skyld, men produsenten, er ikke akkurat kjent for noe super kvalitet på disse.

Selv har jeg alltid handla hos min lokale musikk butikk (Gjøvik musikk)

Hyggelig liten butikk med super service som gjerne slår av en prat,

Har jo fått noe prosenter opp gjennom årene så prisen er ikke ille heller :)

Er det virkelig så mye og spare på og kjøpe over nett da? med tanke på frakt osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett kjøpt gitardeler på gitarist.no, og har ikke opplevd noe tull med dem. Ordrer over en viss størrelse får du dessuten fraktfritt, og hvis det er bare noen smådeler så kan du få dem tilsendt som brev. (da uten sporingsnummer - på eget ansvar)

Erfaringen min med gitarhuset.no er at hvis du kjøper kun èn ting så går det greit, men hvis jeg bestiller flere ting (typisk gitardeler og pedaler) så har det blitt rot hver bidige gang, og det har endt opp med kansellerte ordrer (fra min side). Fikk til og med tilsendt en pakke som ikke var til meg engang(!) Handler ikke med dem mer.

Ellers så er Sound1 verdt å nevne. 4sound handler jeg både lokalt og på nett med. Har ikke hatt problemer med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke handlet så mye på nett, men litt har det jo blitt.

Jeg har kjøpt en del greier hos Gitarhuset.no. Har aldri fått feil varer, ikke hatt noen problemer der. Fikk også en feil på en pedal jeg kjøpte av dem etter noen måneder, og det fixa de helt problemfritt. Sendte inn den som ikke funka, og fikk ny i retur.

Jeg har også handla 3 ganger hos Vintagegitar, med 3 x trøbbel / dårlig service. Andre mener sikkert at dette er Norges beste sjappe.

Men det er vel slik det er, at noen er heldige, og andre er uheldige, og så har man da forskjellige erfaringer med forskjellige butikker.

Uansett, så er mitt råd det samme som du har fått ovenfor. Kan du reise til ei sjappe og handle over disk, så er det absolutt det beste <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en grei sjappe en time unna så anbefaler jeg deg definitivt å ta turen dit hvis du skal kjøpe amp.

Jepp om skal ha ny forsterker, gitar osv vil det anbefales og kjøpe det lokalt da alt av nye ting kan ha produksjons feil, Da blir det også billigere og få fikset opp i dette da du ikke trenger å frakte dette med post og styr.

Til små gitardeler, strenger osv handler jeg selv fra usa da prisen er nesten 1/3 på mye (Ebay hovedsaklig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet en del ganger fra Sound1 og det har gått fint alle ganger, bortsett fra en gang hvor de sendte til en tidligere adresse jeg har hatt.

Har handlet en gang fra Evenstad Musikk og det har gått fint.

Har handlet en gang fra Vintagegitar og det har også gått fint.

MEN, jeg har aldri hatt noe reklamasjon eller problemer med et produkt, og det er jo streng tatt først da man får erfare hvor god service en butikk yter. Alle butikker klarer å ta i mot en bestilling og sende ut en vare, men ikke alle gir deg like god oppfølging i ettertid hvis du skulle være uheldig med gitaren/forsterkeren/pedalen etc.

Endret av Rødvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, blei plutselig litt usikker igjenn. Kan skkert ta turen te førde en dag og skjekke men det spørst ka prisen blir. Oftast billigare på nett ;)

Enkelt. Ring før du drar dit, spør om de har det du er ute etter, og hva de selger den for. Er prisen betydelig høyere enn på nett, så sier du det. Da får du høre en av tre mulige løsninger. Enten at de vil matche nettprisen, eller at de kan strekke seg litt, eller at de har den prisen de har og det er ikke noe å gå på. Piece of cake.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.