Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender kropp og hals fra gitarist.no


Tarzan

Anbefalte innlegg

Skulle ikke forundre meg om det er Warmoth som lager disse kroppene og halsene som gitarist.no selger, og de er ihvertfall helt på høyde med Fender selv. Du kan jo også prøve deg fram på warmoth.com, og sjekke ut hva prisen (inkl moms og frakt) blir derifra. Da kan du jo så å si skreddersy ned til minste detalj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er produkter WDmusic får produsert i asia og øst-europa. Holder god kvalitet så vidt jeg har hørt, men med de prisene ville jeg heller vurdert warmoth.com hvor du fort får både en "custom" kropp og hals til samme prisen. Halsene fra Warmoth er f.eks de eneste jeg har testet som ikke nødvendigvis trenger båndsliping (selv om det gjerne gjør gitaren bedre) De pre-monterer også en tilpasset oversadel/nut mot penger, som ikke på død og liv MÅ justeres med mindre du er ute etter et optimalt resultat.

Husk at verditapet på et slikt prosjekt normalt er ENORMT og at du enten trenger noe kvalifisert hjelp eller også en god del spesielt verktøy og/eller kunnskap for å komme i mål med et godt resultat.

Sånn forøvrig får du en ferdig produsert tele av bedre kvalitet fra f.eks Fender fremfor hva resultatet blir om du handler alle delene til en gitar hos gitarist.no og setter sammen selv uten å ha god trening i hvordan slikt skal gjøres.

Det er mindre som kan gå galt om du bestiller alt fra warmoth, fordi alt er pre-borret osv. Men igjen er ikke dette noe du sparer noe nevneverdig på til tross for lav kurs osv, ganske enkelt fordi ny-prisen på relativt gode gitarer i dag er så lav.

Hvis du derimot har litt is i magen og gjør dette fordi du har lyst til å lære deg noe nytt(?) så er jo saken en helt annen.

Hvis du er helt uerfaren så vil jeg anbefale og kjøpe et skikkelig billig kit av noe slag, slik at du kan leke/ødelegge dette uten det store tapet. Man trenger erfaring for å gjøre ting riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er produkter WDmusic får produsert i asia og øst-europa. Holder god kvalitet så vidt jeg har hørt, men med de prisene ville jeg heller vurdert warmoth.com hvor du fort får både en "custom" kropp og hals til samme prisen. Halsene fra Warmoth er f.eks de eneste jeg har testet som ikke nødvendigvis trenger båndsliping (selv om det gjerne gjør gitaren bedre) De pre-monterer også en tilpasset oversadel/nut mot penger, som ikke på død og liv MÅ justeres med mindre du er ute etter et optimalt resultat.

Husk at verditapet på et slikt prosjekt normalt er ENORMT og at du enten trenger noe kvalifisert hjelp eller også en god del spesielt verktøy og/eller kunnskap for å komme i mål med et godt resultat.

Sånn forøvrig får du en ferdig produsert tele av bedre kvalitet fra f.eks Fender fremfor hva resultatet blir om du handler alle delene til en gitar hos gitarist.no og setter sammen selv uten å ha god trening i hvordan slikt skal gjøres.

Det er mindre som kan gå galt om du bestiller alt fra warmoth, fordi alt er pre-borret osv. Men igjen er ikke dette noe du sparer noe nevneverdig på til tross for lav kurs osv, ganske enkelt fordi ny-prisen på relativt gode gitarer i dag er så lav.

Hvis du derimot har litt is i magen og gjør dette fordi du har lyst til å lære deg noe nytt(?) så er jo saken en helt annen.

Hvis du er helt uerfaren så vil jeg anbefale og kjøpe et skikkelig billig kit av noe slag, slik at du kan leke/ødelegge dette uten det store tapet. Man trenger erfaring for å gjøre ting riktig.

Takk for gode råd ! :) Jeg er først å fremst interresert i å "bygge" en selv, ta meg god tid å prøve få å til et godt resultat, Jeg er forøvrig midt i et explorer prosjekt jeg begynnte på for en god stund siden, der jeg har gjordt alt fra "bånn" av. Men det er et mer langsiktig prosjekt. ( og et kostbart et..) Men igjen, takk for gode råd! :) Har sjekket Warmoth, og tror det kan være veien å gå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har lang erfaring med partso-gitarer... WDmusic, snakker vi samme liga som Allparts, eller er vi mer borti MM-land?

Støtter forslaget om Warmoth hvis du først har tenkt til å legge en del penger i det. Ellers er det verdt å sjekke ut Musikraft, GuitarMill og USACustomGuitars. Musikraft og Guitarmill lager halser på lisens fra Fender og tilbyr da korrekte headstocker. USACustomGuitars gjør ikke dette, men ser allikevel veldig bra ut, spesielt Tele-halsene deres (med en headstock som ikke er direkte ulik headstockene på Vinetto-gitarene, samt Danocaster-gitarene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden litt da det gjelder omtrent det samme(kansje trådstarter også lurer på dette).

Kikker litt på Warmoth, der kan man jo bestille kropp med finish. De skriver at de bruker Urethane. Er det slik som vil slites over tid, sånn som nitrolakk, eller er det som polyfinish, som på mange kinagitarer som aldri slites?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(poly)urethane er en moderne hardt herdende finish, som ikke slites nevneverdig over tid ja.

Nitro er lite brukt, og selv om du kjøper en gitar med Nitrolakk er det gjerne bare den klare topplakken eller det øverste laget med farge som faktisk er Nitro. Alt under er altså moderne og hardere lakkprodukter - dermed ingen slitasje helt inn til treverket slik man kan se på enkelte eldre gitarer.

Dette gjelder forøvrig også allparts sine kropper og halser med "nitro"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.