Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Twin necks, double necks, double decker...


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jess.. De kalles mye..

Sitter å diskuterer med en kamerat.

Jeg vet det er mange av dem som er "høy" klasse, og prislagt deretter..

Men jeg vet det billigere modeller.

Er det noen av dere som har prøvd noen av dem? Jeg testa epiphone sin, og ble svært lite imponert...

Men så leser jeg derimot svine mye bra om en hardtail sak fra Dean. Har sikla litt på en sånn i noen år..

Så ere sånn her i nåååregs land da vet du, at slikt ikk efinnes på alle gatehjørner :P

Så her liter man på utsagn fra sine medbønder :P

Hææ..!!!!

Tog du'an..??!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant.. Var ute etter noe som fantes i dag jeg, av 6str med 12 str... som var...um.. levelig for lommeboka :P

Reissuene av denne modellen lukter vel på en 60K.

Modellen jeg testet var en gammel Ibanez Artist fra det glade 70-tall. De skulle vel ha 1000£ for den. Angrer fortsatt på at jeg ikke tok den med hjem.

Idag har vel Jerry Jones (korrekt?) og Danelektro noen artige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Charvel Surfcaster fra tidlig 90-tall.

Jeg vet ikke hvor mange som ble produsert, det er det vel ingen som vet, men det var neppe mange, jeg har bare sett tre andre i løpet av mange år med surfing :D

Det er helt tydelig at de gjorde det litt enkelt siden 6-strengern har rosewood gripebrett og 12-strengern har ebony..

Så her tok de det de hadde fra den vanlige produksjonen sin, noe man også ser på logoen som er forskjellig på de to.

Seksern har trem forøvrig.

I min mening en veldig kul gitar med stor lyd, men fryktelig tung :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jo lipsticks, som Danelectro, og de har jo en litt egen klang.

Den låter vel ikke så mye annerledes enn andre Surfcastere, men det er klart det er en stor kropp, mye masse, og nå er det riktignok en stund siden jeg har spilt på den, men jeg husker det var mye lyd.

Det som er litt aberet med en doubleneck er at den gir en ganske så redusert komfort, man får en annen armvinkel, og det er liksom en hel gitar i veien.

Men de har jo sitt bruksområde, mest show forsåvidt, og for min del er dette noe jeg har kun fordi det er en Surfcaster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vel Jerry Jones (korrekt?) og Danelektro noen artige!

Tror det er lenge siden Jerry Jones kom med sine - tror ikke de lages i dag, med mindre du spesialbestiller en.

Jeg lette utrolig lenge etter min. Men min er 6/6 bariton, ikke 6/12.

Vaaaanvittig tøft instrument fra 1994.

post-10282-0-48366900-1321150249_thumb.j

Endret av Frode Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.