Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Twin necks, double necks, double decker...


Norstorm

Anbefalte innlegg

Tror det er lenge siden Jerry Jones kom med sine - tror ikke de lages i dag, med mindre du spesialbestiller en.

Jeg lette utrolig lenge etter min. Men min er 6/6 bariton, ikke 6/12.

Vaaaanvittig tøft instrument fra 1994.

Skulle jeg fått laget meg en hadde det blitt den der saken som var av specsa til den JP7'n eller så hadde det blitt den RG stilen med 7 og 14 str. til Brian Welch..

Spektakulært! Lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å showe litt ja...

Søker du på google, fant jeg tilmed ett bilde av en 12-neck...

Da er jo morroa borte liksom :P

Jeg vet tilmed Steve Vai har sagt i ett eller annet intervju at den tripple necken ble laget som en gave for å være showcase...

Ibanez hadde aldri trodd han faktisk skulle bruke den gjevnt og trutt :P

Nei, jeg speller jo 7 strenger sant, men har vel ingen tro på at det lages standardgitarer med 7 og 14 strenger :P

Så da erre vel standard 6/12 det går i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Jay Turser "SG" stående. Som mange andre har vært inne på- kvaliteten spiller i og for seg ikke så stor rolle, da det er så stort og tungt at det noe man bare bruker på en låt for å showe og for at det ser spesielt ut.

I mitt hode er en slik gitar bra nok hvis den låter over grensa til OK, at den stemmer i båndene, kan stemmes skikkelig og har akseptabel strengehøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Jones får en vel ikke tak i omtrent, blitt jævlig lenge mellom hver gang de dukker opp..

Du finner dem omtrent ikke på Google engang.

For å få tak i min lagret jeg søk på eBay. Det tok TO år før jeg fant den jeg har nå. Siden da har jeg sett èn.

Har fremdeles lagret søket. Gir meg ikke før jeg har en utgave med tre pickups på den øverste gitaren - min har bare to.

Har 12-strengeren til Jerry Jones, og den har tre PU'er. Låter utrolig fint. Har også et eks av Jerry Jones Longhorn Bass6.

Men er også ute etter Shorty, som virker utrolig tøff. Ser ut som Longhorn'en, men er knøttliten. 12 strenger stemt en oktav over vanlig 12-strenger.

http://jerryjonesguitars.com/JJO_Shorty.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.