Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hele "Lulu" sluppet


mrj

Anbefalte innlegg

Jeg er stor Metallica-fan, og hadde veldig lave forventninger til dette når jeg først fikk vite om det, og hva skal jeg si... det ble som forventet. Dette er ikke Metallica. Jeg vet hva Lars synes om folk som sier sånt og "vi gjør hva vi vil"-policyen osv., men det er bare ikke sånn Metallica skal låte. Da er det godt å høre at de selv går ut og sier at dette er et Lou Reed-album ft. Metallica, og ikke et Metallica-album ft. Lou Reed. Det er dog et par kule riff som jeg kunne tenkt meg hadde blitt brukt i ren Metallica-sammenheng.

Ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Metallicainteresse var på topp da de ga ut Ride The Lightning og Master Of Puppets, så jeg hadde gleda meg til dette albumet der de gjorde noe anna enn å trakke opp gamle spor. Liker også mye av det Lou Reed har gjort tekstmessig. Men dette var som piska krem på lutefisk... Lite smakfull kombinasjon og lite konsistens. For mange ord på tynn musikalsk is. Overlater til andre å like dette. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, det ER ikke et metallica album.

Kan ikke band få lov til å eksperimentere litt med musikken sin/gjøre noe anderledes i blant...? Se for deg hvor forbanna kjedelig det må være å være gitarist i et trash metal band, der du ALDRI kan bevege deg bort fra sounden du hadde i ditt første album. Du har også èn gitar og èn pedal for å ikke risikere at noe kan bli nytt og anderledes.

Hvis folk absolutt vil ha samme musikken fra et band i ælle år, lag musikken selv. Det er deres band, de kan gjøre hva de vil med det. Failer de, så går det i bunn og grunn bare utover dem selv, og dette er de klar over... i vertfall Metallica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hørt igjennom albumet vil jeg ikke angripe Metallica for å ha gjort noe annerledes. Jeg vil angripe dem fordi dette er regelrett elendig.

For å sitere Torgrim Øyre: "Lou Reed får ta brorparten av den kunstneriske støyten her, mens Metallica får strykkarakter for dårlig dømmekraft."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Woow, Lou reed var et av de råeste Punk folka du kunne finne i new york tilbake c.a 50 år sia, har sinnsyk gode låter, men dette albumet var ikke nøye gjennom tenkt, får det første, så ble det ferdig på 1 mnd, og det andre, lou reed kom med demoene, og masse han skrev tilbake på 90 tallet, og lulu var et eksperiment, som han ikke fikk gjort ferdig, sikkert fordi det var som det var, det var hannes drøm å få dissa sangene levende, og jeg syns metallica gjorde en fantastisk jobb med å oppfylle en utvaska musiker sitt sistemusikk ønske som han ikke fikk gjort før, Og jeg gleder med til Metallica ALBUM 2012/13 ettersom tid det blir ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.