Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med strenger og tuning


Gibson_SG_Lover

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med gitaren min. For 1-2 måneder kjøpte jeg nye strenger til gitaren min, og nå har jeg problemer med å stemme den riktig. Når jeg stemmer den så blir lyden i E-strengen (Den 6.) ikke riktig. Når jeg spiller f.eks. Nothing Else Matters, så er E-strengen ustemt. Kan det være noe galt med strengene ?

Fikk bare lagt til et bilde siden de andre var for store:

post-9677-0-84498800-1317640061_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for en gitar? Ser ikke ut som noe som er kjøpt i musikkbutikk? Mulig mekanikken eller andre deler av konstruksjonen ikke er korrekt? Litt vanskelig å vite uten nærmere beskrivelse. Er tonen sur når du spiller åpen streng? Og blir den værre når du spiller f.eks på 12. bånd? Er det veldig høye strenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en gitar til 600 kr som jeg kjøpte da ikke hadde verken gitar eller penger. Disse to månedene har jeg ikke spilt så mye p.g.a. strengene. Jeg har prøvd å ta av strengene å sette dem på igjen 2 ganger for å se om det kunne være problemet men det var det ikke. Jeg bruker stemmeapparat og stemme toner på nettet men den blir fortsatt ikke stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner også meg sterkt om gitarer de solgte for 250,- på Rema 1000 for et par år siden. Hvis du ikke får noe dreis på den ved hjelp av enkle metoder, tror jeg du like gjerne kan satse på å bruke litt penger på en ny gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 måneder gamle strenger virkelig såå gamle da..? :P

haha, liker når strengene mine mister litt av dem skarpe diskanten..

Men uansett, man får det man betaler for. Men det kan hjelpe litt å skru inn stemmeskruene på hodet litt. Men ikke så mye at du ødelegger treverket/mekanismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 måneder gamle strenger virkelig såå gamle da..? :P

haha, liker når strengene mine mister litt av dem skarpe diskanten..

Men uansett, man får det man betaler for. Men det kan hjelpe litt å skru inn stemmeskruene på hodet litt. Men ikke så mye at du ødelegger treverket/mekanismen.

Det kommer veldig an på hvor mye du spiller på akkurat den gitaren, om du vasker hendene før du spiller, hvor mye du svetter i hendene, om gitaren ligger i bag/kasse når den ikke er i bruk eller henger/står rett ved siden av der du braser fete retter i stekepanna osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.