Web Analytics
Jump to content

Alternativ til Boss Blues Driver

aurorablind
 Share

Recommended Posts

Min gode gamle BD-2 har begynt å fuske litt, og i steden for å dra frem loddebolten har jeg vurdert å bytte den ut i noe litt mer fancy.

Det har krøpet inn en og annen boutique-pedal på brettet mitt i det siste, men Blues Drivern har liksom hatt sin trofaste plass frem til nå.

Det jeg liker med BD er at den er veldig allsidig til å være en billig overdrivepedal. Den kan vrenge ganske mye, men samtidig gi meg svulstig bluesvreng. I tillegg brukte jeg den som boost til forsterkervrengen før jeg kjøpte meg en skikkelig boostpedal.

Jeg vil ha en pedal som kan gjøre alt dette og som låter minst like bra, men som har "det lille ekstra".

Jeg har tenkt litt på Voodoo Labs Sparkle Drive. Er dette et godt alternativ? Alle forslag mottas med takk :)

Har hatt en OD3 som jeg syns leverte ganske bra, men den hadde for mye vreng og litt stiv i prisen. Kanskje du burde tatt frem loddebolten? :P Hva er feil med den?

Har du vudert en TS ala Maxon OD9 eller noe sånt? Har bare en hjemmebygget TS9, og den er veldig allsidig til det meste.. Mangler bare litt fylde imo, men det har jeg hørt at Maxon og andre pedaler som bygger på TSen har.

TIl prisen er det jo lite som slår OD1 og BS-2 da.. er du noe stødig med bolten, så kan du jo installere en MOD eller to.. :)

Den har begynt å fuske som mange andre bosspedaler (sliter med å slå seg av), pluss at den av og til bare detter ut. Er nok et koblingskødd, men har litt lyst til å prøve noe nytt også :)

Takk for svar så langt! Har liksom lyst til å prøve noe "litt utenom det vanlige". En Keeley modda TS eller BD2 er liksom litt "kjedelig" :P Har såvidt sjekka ut Xotic-serien. Mye kult der! Må studeres nærmere.

BB+ plus, er det et alternativ? Synes å huske jeg har vært borti den..