Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vem ligger bakom forumet?


Magnus O

Anbefalte innlegg

Hadde jo vært moro med en bedre hovedside, er aldri innom der fordi det ikke er så mye interessant der og sjeldent blir oppdatert. Det finnes mange gode innlegg i forumet her som enkelt kunne skrives om til artikler og legges ut på hovedsiden (med forfatters samtykke selvfølgelig), i tillegg til at mange her inne sitter på lassevis av kunnskap innen forskjellige områder og kanskje kunne skrive noe på oppfordring? Kunne en av administratorene her tatt på seg redaktørjobben og gjøre hovedsiden litt mer levende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå begynner jo dette i god gammel GN- tradisjon å spore av, men dette har vi snakket om flere ganger, uten at vi har fått gjort noe med det. Problemet er vel i første rekke at det tar noe tid, og det er enklere for de fleste å lage en ny tråd. Editoren til å publisere stoff er relativt enkel, for å si det mildt, og det er en god del jobb å få ting og tang til å se bra ut.

For å snakke for meg selv, så har jeg hatt som mål å få noe av stoffet jeg skriver/lager til forumet ut på forsiden, men det blir med tanken, rett og slett fordi det er raskere og enklere å lage en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart skall jag skicka materialet och i vilket format?

Et hvilket som helst tekstformat/fil, har du bilder/illustrasjoner osv bør de være av høyest mulig oppløsning/kvalitet. Formatet spiller ingen rolle.

Send til: redaksjon.gn@gmail.com

Det er vel Jonarve som er mest dreven på å legge ut slike artikler, samt jeg vet at Greener har tilgang, men tror han er opphengt i jobb for tiden.

Det er vel jeg som har redigert og kodet alle nye artikler, og jeg har et par ting og masse korrigeringer liggende som skulle vært oppe på forsiden for lengst.. så dette kan jo passe som et spark i ræ...a :D

Send meg artikler eller utkast, så skal jeg forsøke å realisere dette innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke for meg selv, så har jeg hatt som mål å få noe av stoffet jeg skriver/lager til forumet ut på forsiden, men det blir med tanken, rett og slett fordi det er raskere og enklere å lage en tråd.

En "tråd" har et kort liv, forsvinner lett i horisonten, og mange av dem fortjener å leve lenger... :) Dette er ikke ment som kritikk, snarere for å understreke at mange gode tråder jeg "snubler over", burde ha vært lettere tilgjengelig... B)

Send meg artikler eller utkast, så skal jeg forsøke å realisere dette innen rimelig tid.

"Rimelig tid" er et høyst relativt begrep .. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ting blir bare bedre av å modnes litt. Eller eventuelt ikke.

La oss håpe på en ny tidsregning fra denne dag? :D

Ja, det er noe der. Jeg får jo også samstemme med Castor i at vi driver kjapt ut i OT her... :lol:

Men samtidig så blåser jo Magnus O nytt liv i en debatt jeg savner litt her på GN, nemlig dette med artikler. Det ligger noen gode artikler om forskjellige ting allerede, men samtidig syntes jeg at det foreligger et stort forbedrings- / utviklingspotensial på dette med artikler.

Man kunne for eksempel hatt en artikkelserie om spilleteknikker, og der kunne Magnus O sine artikler havnet. Lett søkbart, ikke hulter til bulter som i tråder. Og slik kunne man gjort med en haug av emner og temaer. Ikke som meningsutvekslinger i en tråd, men som en kunnskapsbase hvor forumnisser og troll kan legge fra seg, og hente informasjon. Jeg foreslo sjøl for en tid tilbake å lage en Pickups Explained tråd, men det kunne med fordel vært en fordypning av emnet, som en artikkel....

Trur det kunne bli staselig....

Ææhh.... Sorry for OT Magnus O... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe der. Jeg får jo også samstemme med Castor i at vi driver kjapt ut i OT her... :lol:

Men samtidig så blåser jo Magnus O nytt liv i en debatt jeg savner litt her på GN, nemlig dette med artikler. Det ligger noen gode artikler om forskjellige ting allerede, men samtidig syntes jeg at det foreligger et stort forbedrings- / utviklingspotensial på dette med artikler.

Man kunne for eksempel hatt en artikkelserie om spilleteknikker, og der kunne Magnus O sine artikler havnet. Lett søkbart, ikke hulter til bulter som i tråder. Og slik kunne man gjort med en haug av emner og temaer. Ikke som meningsutvekslinger i en tråd, men som en kunnskapsbase hvor forumnisser og troll kan legge fra seg, og hente informasjon. Jeg foreslo sjøl for en tid tilbake å lage en Pickups Explained tråd, men det kunne med fordel vært en fordypning av emnet, som en artikkel....

Trur det kunne bli staselig....

Ææhh.... Sorry for OT Magnus O... :D

OT gör absolut ingenting, så länge det snackas är om vad sekundärt.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig så blåser jo Magnus O nytt liv i en debatt jeg savner litt her på GN, nemlig dette med artikler. Det ligger noen gode artikler om forskjellige ting allerede, men samtidig syntes jeg at det foreligger et stort forbedrings- / utviklingspotensial på dette med artikler.

Joda, vi har et forbedringspotensiale, men problemet har egentlig stort sett vært at vi har hatt lite å publisere, og dermed blir det lille som kommer inn fort liggende. Det høres kanskje merkelig ut, men slik er det gjerne.

Jeg har faktisk gjentatte ganger spurt folk som skriver gode og interessante tråder om de kunne tenke seg å "renskrive" ting litt slik at det kunne bli til en artikkel, men så langt har vel ingen slått til på det tilbudet.

Hvis Magnus O og andre interesserte kunne levert noe som i alle fall ligner et ferdig materiale, kunne vi ha fått publisert en hel god del, og med jevne mellomrom. Å lage en flerdelt artikkelserie byr absolutt ikke på noen problemer. Det er i grunnen slik strukturen er lagt opp fra før.

Vi kan integrere video, audio osv også - har noen materiale er det bare å komme med det. Jeg lover å ta tak i tingene. Skulle ting utvikle seg i en svært positiv retning angående mengde materiale kan vi også "ansette" en ny person med ansvar for å få redigert/publisert ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har skickat iväg material nu, 6 lektioner som hänger ihop om hybridpicking (från start, men en ganska hög nivå och ganska svåra saker, inte direkt för nybörjare). Som det kommer att stå i texten där.

Lektionerna är skrivna för en tidning i pappersformat med begränsat utrymme, så några texter är kortare än jag skulle önska att de var.

Men om det önskas så kan vi starta en tråd där de som vill kan ställa de frågor som eventuellt dyker upp.

Går det hem och folk gillar det så har jag massor av material att följa upp med.

Så säg vad ni tycker är bra eller dåligt, vad ni vill se mer eller mindre av osv.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.