Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lokasjon i Avatar


Neros

Anbefalte innlegg

Howdy..

Er det bare jeg som irriterer meg grønn på at ikke det er obligatorisk å ha sin lokasjon skrevet i Avatar feltet? Jeg vet ikke hvor mange ganger spørsmålet "Hvor bor du.?" dukker opp her inne, men rent få er det ikke. Folk spør om ditt og datt, og trenger hjelp til det ene eller det andre. Jeg er sikker på at mange kunne fått (bedre) hjelp i nærmiljøet om man hadde en formening om hvor folk befinner seg. Er jo ofte litt enklere å be noen stikke innom på en kopp kaffe når man vet de bor rett nede i høgget.. Eve at man kan henvise til en annen behjelpelig medforumist som man vet bor i nærheten..

Er vel noe sent å tvinge alle her inne til å få rettet opp sin Avatar, men for nye brukere synes jeg det burde være en selvfølge at dette kommer på plass.. Og en oppfordring til resten av gjengen her inne skader nok heller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det er dette kjekt å ha-informasjon, og folk står fritt til å putte hva de vil i dette feltet. Ser ingen grunn til å tvinge folk til å oppgi dette ved å gjøre det "obligatorisk".

Hvis det er sånne ting som dette som kan "irritere folk grønne" har vi det jævlig bra. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det er dette kjekt å ha-informasjon, og folk står fritt til å putte hva de vil i dette feltet. Ser ingen grunn til å tvinge folk til å oppgi dette ved å gjøre det "obligatorisk".

Hvis det er sånne ting som dette som kan "irritere folk grønne" har vi det jævlig bra. :ninja:

Vel, jeg er ikke helt enig. Jeg mener dette er mer enn kjekt-å-ha info. Om det bør være obligatorisk får andre vurdere, men jeg ser ikke annet enn klare fordeler ved at man flagger sin lokasjon her i landet. For min del ser jeg denne informasjonen som langt mer viktig enn hvor mange poster vedkommende har, eller medlemsdato for den del..

Og ja, jeg har det som plommen i egget.. Blir jeg varmet for lenge blir jeg grønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før dette gjøres burde vel galleritråden begrenses til registrerte innloggede brukere?

Ikke så farlig for meg, men det er flere andre som har masse godsaker ref. gunnarpåMO

Jeg ser den, men man må jo ikke nødvendigvis legge ut gateadressa :) Jeg har også utstyr for et 6 siffret beløp i garasjen, men frykter ikke raid pga Neros + Tønsberg av den grunn.. Og skulle en skurk ønske å finne ut hvem vi er og hvor vi bor er det såre enkelt.. Legger ikke ut br.anvisning på dette, men svært vrient er det ikke...

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget. Men:

Nå har det seg sånn at man kan delta på dette forumet med det nivået man selv ønsker i forhold til hvor privat man vil nære. Noen bruker fullt navn, og avslører ganske mye om seg selv, uansett om det gjelder gitarer og annet utstyr eller om det er ting som går på andre deler av det å være gitarist, som for eksempel tråden "kjærlighetslivet". Andre er helt private, og røper ikke verken alder, kjønn eller bosted. Begge deler synes jeg er helt greit.

Jeg synes at det er fint at man har dette valget selv. Slik synes jeg det skal fortsette å være. Så får det da være at man må leve med at det er upraktisk at andre ikke aner hvor man bor. At en del plutselig stiller spørsmål som krever, eller gjør det mye lettere hvis man vet bosted, får så være. En slik selvinnsikt hos den som spør er vel noe jeg savner, og det tror jeg vel ikke kan løses ved et påbud om at man skal fortelle hvor man bor.

Så kan det heller kanskje være like greit at vi ikke er like ivrige etter å hjelpe medlemmer som poster på denne måten:

"Jeg har en grønn gitar som liksom er litt i stykker. Hvem butikk skal jeg levere den inn til?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mtp hvor mange annonser som ikke oppgir hvor varen ligger, så hadde det vært kjekt med lokasjon under avataren, da slipper folk å spørre og moderatoren slipper å be dem lese reglene.

Er man redd for noen, så er det jo ikke verre enn å f.eks skrive "vestlandet" eller fylket inni der..

Men å tvinge flk er vel ikke så mye vits i, da som sagt, folk kans krive hva de vil i det feltet.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, må bare gjenta at jeg ser kun et knippe fordeler ved at lokasjon fyllt ut, men ingen konkrete bakdeler ved dette. Jeg kan heller ikke se at å legge inn en lokasjon vil være noe problem for anonymiteten til medlemmer, dersom man føler et sterkt behov for å være anonym så får man heller skrive Anonym, eller en fiktiv lokasjon. Verre er det vel ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.