Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkerproblem


Palle

Anbefalte innlegg

Har en Morgan GH 100-m preamp som har klikka. Greia er at samme hvor mye jeg skrur opp volumet så blir det ikke mer lyd. Det er på et ufattelig lavt nivå. Såvidt jeg hører det. MEN, når jeg kommer på ca 50% mastervolum så lager den sånne enorme volmelyder. Hva kan vi tyde fra dette? :P Jeg lurer på om det kanskje kan være i sammenheng med et annet problem jeg drøftet her. Jeg brukte feile adaptere på en pedal jeg har. Det sto også noe om det i den brosjyra til pedalen at hvis jeg ikke skrudde på den om den greia først så kunne det skade forsterkeren. Kan det ha noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er forsterkeren kjøpt og har du kvittering?

Høres ut som noe som går på reklamasjonsretten, som skal være 5 år på denne forsterkeren, men kan ikke være sikker Før jeg vet nærmere hva det er.

Klarer du å beskrive det mer nøyaktig, evt få lagt ut et lydklipp?

Det er veldig tvilsomt at det er pga pedalen som du nevnte, men det skal jeg heller ikke si for sikkert før jeg vet hva det er. Hvis det er en sikring som sitter i signalbanen et sted som er årsaken til problemene kan pedalen være synderen, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren er 6 år gammel, så noe reklamasjonsrett blir det vel ikke. Har heller ikke kvittering :P

Nei, det er bare at forsterkeren ikke produserer lyd. Bare på et absolutt minimum. Det er ikke så mye å høre. En annen ting.. Når forsterkeren står på et relativt høyt volum og man tar uti jacken og tar på den så skal det jo komme et enormt leven, men denne lyden er også minimal. Tydeligvis så kommer det bare rett å slett veldig lite signaler ut.

Kan det bare være en naturlig forsterkerdød da? 6 år er vel et good run?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Morgan-amp som har levd i 6 år er nok ikke lønnsom å reparere hos en profesjonell reparatør desverre.

En forsterker bør holde mye lengre enn det, men med rimelige kina-ting som denne er det ikke alltid tilfellet.

Jeg ville tatt kontakt med noen av DIY-nerdene på forumet her og hørt om noen vil fikse den for en symbolsk sum, evt rett og slett bare kjøpt noe bedre hvis du har lyst til å låte litt bedre når du spiller også. ;-)

Siden jeg ikke gjør forsterker-reparasjoner selv kan jeg desverre ikke hjelpe deg så mye ut fra den beskrivelsen som er her. Det er rett og slett for mange komponenter som må kontrolleres for å finne feilen, men det er sikkert noen andre som kan si noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har vi et klassisk eksempel på hva jeg mener i denne tråden : Lokasjon

Ikke slemt ment mot trådstarter :) Men viste vi nå hvor du bodde så kanskje terskelen for å si "Hey, du bor rett ned i gata for meg, ta den med opp til meg så ser vi på den" hadde vært litt lavere :)

Uansett, bor du i Vestfold så kikker jeg gjerne på den for deg.. Kommer ikke til å koste deg stort mer enn eve deler.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel egentlig på tide å få inn noe mer staslig utstyr. Bor langt utpå Romsdalkysten så noen reperasjoner blir vel litt vanskelig :P Gidder egentlig ikke å dra den ut døra heller. Den er ikke verdt det! Så hvis det ikke er noen som veit sånn konkret hva problemet kan være så bare kjøper jeg meg noe nytt. Takk for alle svar btw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.