Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En Svensk på besök.


Magnus O

Anbefalte innlegg

Hej, allesammans.

Magnus Olsson heter jag.

Hittade hit via The Euphor, den hjälpsamma samariten (läs som Coca-Cola hämtaren), och tänkte att jag skulle prova hänga på ett norskt forum.

Jag älskar verkligen att snacka gitarr och allt som har med det att göra och de svenska forum som finns är ganska långsamma och med få besökare.

Här verkar det vara lite mer fart och liv, så det kändes rätt att registrera sig här.

Norskan tar ett par genomläsningar att förstå, gissar att det är samma för er med min halvdanska, men med lite vilja så går det bra.

Hur som helst.

Jag heter som sagt Magnus och spelar gitarr. Fuskar även lite på keyboard och bas.

Har spelat i runda slängar lite över 20 år nu var av ca15 av dem har varit professionellt.

Jag gillar att spela de flesta stilar av musik och spelar det mesta utom dansband (även om det också hänt på några studiojobb ibland).

De som ligger mig närmast om hjärtat är nog instrumental rockfusion och musik däromkring.

Har väl ärligt haft en shred period i livet, men det känns som om den gick över för ganska många år sen.

Nu spelar jag hellre musik än gitarr.

Oftast spelar jag på Ibanez och mina huvudinstrument är några LACS FR modeller och två MO RG modeller.

Men jag spelar även andra gitarrer, framför allt strator och tele.

I princip alla mina gitarrer har jag DiMarzio mickar.

Förstärkare har jag ett gäng, men oftast spelar jag Engl live och "de som passar bäst" i studio.

Pedaler använder jag inte så mycket, jag har massor, men de ligger mest i lådor hemma.

Ja, vad mer säger man?

Förutom att jag hoppas att ni inte stenar svenskar här :lol:

Vill ni höra ljudklipp, se bilder på gitarrer osv så får ni säga till.

Jag har massor liggande.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tack, tack!!!

Det kan jag göra.

I alla fall på delar av det, tror inte någon orkar glo på allt.

/Magnus

Det er utrolig hvor mye gitarer og stæsj vi orker å glo på her inne, så om du orker å legge ut alt så tror jeg absolutt at mange gidder å glo på det også ;)

Uansett, velkommen skal du være. Alltid hyggelig med fler av mine landsmenn fra øst :) (Selv om jeg bare er halvt svensk og oppvokst i Norge, så jeg prøver å holde meg unna å skrive svensk ;) )

edit: Legg gjerne ut noen lydklipp i inspillings-forumet også. Alltid gøy å høre dyktige gitarister! :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.