Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NTD


Rikjense

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk i dag et nytt retube sett for Marshall 9100. Bestilte fra Eurotubes.com. Prisen var ikke så ille. Jeg har ikke noe annen pris å sammenlikne det med utenom hva det jeg har hørt er pris på disse røra. Grunnen til at jeg kjøpte disse er vel at ampen trenger de, og for at den (i min mening) skal bli lettere å få solgt.

Settet inneholder, i følge det som står på eskene, 4stk E34L, 2stk ECC83 S, og 2stk ECC81. De ble visstnok laget av jj-electronic.

Blir vel å sette de inn om et par uker, da ampen står i et studio, og daglig leder er på ferie...

Anbefaler Eurotubes! De hadde god kommunikasjon, og som sagt, prisene var heller ikke ille.

-Rikart

EDIT: Bildene er i fin størrelse :)

post-7600-0-06514400-1315673772_thumb.jp

post-7600-0-64784600-1315673776_thumb.jp

post-7600-0-96301100-1315673779_thumb.jp

Endret av Rikjense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Paint fungerer like greit så lenge man ikke bryr seg så veldig mye om at bildet beholder sine 100% mtp skarphet.

Ville ikke sagt det er billig, men dyrt er det nok ikke. Uansett billigere enn å kjøpe de her i landet :)

Fine med Eurotubes, er at du får så god service der.. Mange som skryter over at de har fått god hjelp der til å forme lydbildet slik man vil mtp hvilke rør man skal velge ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det litt dyrt? Jeg mottok et helt sett med JJ-rør til Peaveyen min (4x EL84 og 3x ECC83) til snaue 500,- inkl. frakt (den slapp også unna tollvesenet) fra thetubestore.com...

el 84 er mindre og billigere rør enn el34, så ikke rart at du betalte mindre. mener ikke noe om prisen op betalte,forklarer bare differansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el 84 er mindre og billigere rør enn el34, så ikke rart at du betalte mindre. mener ikke noe om prisen op betalte,forklarer bare differansen.

Det er jeg klar over, du :), og det ble videre tatt med i 'beregningen' før jeg skrev innlegget.

Prisforskjellen er der, men ikke så mye at en snakker om nesten en fordobling i pris (EL34 koster ikke mer enn en kvart hundrings mer for et matchet sett enn hva en må ut med for et sett med EL84 - begge JJ-rør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 9100 autobias? skal du gjøre det sjølv, levere inn el gi fan?

gtrzn

Fikk beskjed hos noen lokale musikere at hvis det var samme rør som det var fra før, var det ikke behov for biasing. Hvis det faktisk er behov for det, og jeg ikke gjør det, kan/vil dette ødelegge alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.