Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye gitarer fra ESP/LTD.


embedded

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd mange LTDer i samme prisklassen som min Epi LP, og ingen av dem har slått den i hverken byggekvalitet, lyd eller spillefølelse ;)

MEN.. Jeg har også prøvd en del seikegode LTD'er, ala EC-1000 og andre i prisklasse noe høyere enn Epien.

Da er det kvalitet og lyd for pengene, men de billigeste LTDene har jeg veldig lite til over med.. Ihvertfall de jeg har prøvd :)

Angående broen, så er jeg motsatt der.. Klarer så vidt Ibanez-type floydbroer.. Men TOM er sinnsykt herlig å spille på imo.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding, Morten og Troll! Desverre ingen av LTD'ene som er i interesseområdet mitt akkurat nå, selv om det hadde vært tøft å prøve en 7- eller 8-strenger.

En annen ting...

Er det bare jeg som er generelt skeptisk til merker som ligger under "hovedmerkene"? Selv om de er veldig godt priset ifht det du får, er det desverre en hjernedefekt hos meg som tilsier at originalmerket er bedre... :/

Er det jeg som er urimelig merkehore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett; sier ikke at undermerket er dårlig, synes det er flott at fabrikater har billigere modeller enn 18k++, men jeg ville heller spart pengene mine til en ESP enn å kjøpe en LTD.

Igjen, ikke sikkert det er en stor nok forskjell i byggkvalitet til å forsvare dette med tanke på prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

H-308 er nok aktuel for meg, har viper 407 fra før. Hadde jeg ikke hatt den skulle jeg nok investert i EC-407.

Når det gjelder å kjøpe LTD kontra en ESP er det ikke sikkert du liker ESP best om du prøver begge.

Jeg har en LTD EC.1000 og en ESP Eclipse. Foretrekker faktisk min EC-1000. Lydmessig og spillbarheten er omtrent lik, men Eclipsen har kvassere kant der underarmen treffer bindingen på gitaren, dette irriterer meg. Blir rød og nesten "oppkloret" av Eclipsen faktisk. Ingen tvil om at begge er fantastiske instrumenter som aldri vil forlate gitarsamlingen min.

EDIT: Ups, dette var vist en ganske gammel tråd :-)

Endret av Aleine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.