Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Basisdiskusjon


Gnome

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å bli litt tynt med fornyelse her i gården, så:

Korsjen Pre-Amp har du, eller hva slags Pre-Amp er din drøm, eller igjen, hvilke argumenter har du for at den er "best"

Her kan alle spille fritt med sine meninger/påstander, og vi vil helst at ingen svarer negativt (med mindre det er snakk om JMP-1'en da).

For dere som alerede sitter på en CAE 3+SE eller en Fish kan holde seg utenfor... på forhånd takk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva med en Soldano SLO-100, eller "opphavet" som jeg liker å kalle den, ettersom det er den orginale leaden til Rectifier, CAE 3+SE, Bogner Fish (så vidt jeg vet) og i det hele tatt.

Ellers ahadde jeg ikke hatt noe imot en Fish, det er en poå eBay nå, til "bare" 2500 kjøp nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa Quad' date=' har lyst til og skifte røra på den, men som kjent er det ikke akkurat billig med 8 nye...

drømen er ikke akkurat preamp, heller si Bogner Über, Engl Powerball eller Diezel VH4(kanskje Herbert også).[/quote']

jepp ...mesa quad og engl powerball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

bruker en tech21 sansamp gt2 som preamp. Den er laget med tanke på SS effekt-forsterkere, derfor bruker jeg slutt-trinnet i en marshall lead 100 mosfet som effekt-forsterker.

Det eneste jeg har å utsette på gt2'en er at den har endel bakgrunnsstøy, og at den kan bli litt gromsete/udefinert i bassen når du stemmer gitaren langt ned. (dette gjelder jo de fleste forsterkere) Likevel er jeg dritfornøyd med den på grunn av at den rett og slett låter dritbra både til rytme og solo-spilling.

Tidligere brukte jeg en boss MT2. Den låt fett så lenge jeg bare spilte riff, men hvis jeg skulle spille noe over 12. bånd låt det spinkelt.

Hvis jeg noen gang skal skifte ut gt2'en, blir det i så fall for å få muligheten til å bruke rør-sluttrinn. Men det har jeg for tiden ikke råd til å vedlikeholde. (må jo skifte rør ca en gang i året)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, kom igjen a, da jeg bytta rør i Sudio Preampen min forrige mandag, satt det minst 10 år gamle orginalrør i den. Så de trengs ikke å byttes ut så ofte. Ellers får du rør til en meget billig penge fra eBay, jeg fikk ti 12AX-7 rør for 200 kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.