Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedal


OAT

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager avsporing, men klarte ikke å la være å reagere på utsagn om at fuzz ikke fungerer i front på en røramp.

Det er vell ingen som har sagt det.. :)

Alt til sitt bruk, men er desverre uenig med mange av de utsagnene som er blitt sagt om distortion på transistor.

Trådstarter:

Anbefaler uansett å sjekke ut de pedalene jeg skrev om tidligere, da jeg selv har brukt dem med min gamle Marshall MG.

Innebyddet vreng i MGen kan være veldig fisete til tider, spesielt på de som er på 15-30watt.

Det fine med HardWire distortion er at den kan levere tykk og seig vreng, noe som er en fordel når du har singlecoils pickups i gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar, det kom ikke manual i pakken utroligt nokk, eg tok kontakt og fekk den ikkje, deretter har eg mista pc en og har nettop fått ny, hjalp veldigt og som castor fiber sier forsto egentligt ikkje noe av det dere sa :blush::unsure:

men hvordan få heawy lyd? uten effekt pedal? :blink:

Forsto du det jeg skrev da? At du måtte bruke Crunch og Overdrive bryterne i kombinasjon med gain vrideren. Hjelper det ikke noe?

Prøv å bruke posisjon 4 eller 5 på mikrofon-bryteren på gitaren din hvis posisjon 1 bare gir deg en tynn lyd. (posisjon 5 blir med bryteren vendt mot halsen, posisjon 1 blir med bryteren vendt mot volum og tonekontrollene)

Du har langt mer enn det..

Du trenger ikke en vreng-pedal, det du trenger er å lære deg å bruke forsterkeren din.

Vridere:

Gain: Vreng

Bass: Bass (Dype/mørke toner)

Middle: Mellomtone (tonene mellom diskant og bass)

Treble: Diskant (høye toner)

Reverb: (Klang)

Volume: (Kanal volum. Forsterkeren din har 4 kanaler og med denne kan du justere slik at hver kanal har forskjellig volum)

FX: (Ulike type tidsbaserte effekter som Flanger, Chorus o.l.)

Master: (Volumkontroll som gjelder alle kanaler)

Knapper:

Clean / Crunch (Knapp for å skifte mellom kanal 1 og 2 - Kanal 1 er renlyd, kanal 2 er fin vreng for akkorder o.l.)

Overdrive (knapp for å skifte mellom kanal 3 og 4 - Begge disse kanalene gir deg en kraftig vreng som passer for solo/melodispill o.l.

Tap (bestemmer "takten" for delay effekten du finner på FX vrideren. Knappen trykkes inn gjentatte ganger i den takten du ønsker)

Store (Gir deg mulighet til å endre innstillinger for hver kanal og lagre disse permanent)

Poenget er altså at du må bruke Clean/Crunch og Overdrive knappene for å få ulike grader/typer vreng. Du kan så justere mengden vreng med "Gain" vrideren.

For å forstå hvordan man lagrer kanaler, skifter "modus" osv på forsterkeren burde du virkelig lese manualen. Vel, det burde du virkelig gjøre uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.