Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Micheal Romeo Solo Lyden på Iconclast skiva


Anbefalte innlegg

Noen som vet eksakt kossen man får en slik solo lyd som Symhony X - Electric Messias solo lyden. Tellus Reqiuem har også slik lyd på Frontiers soloen.

Er det bare Studio Programmet som kjører to linjer samtidig under opptaket slik at det blir en liten ms delay på den "dobble" effekten..?

At den høres ut som nesten som Keyboard er jo kult på en måte, Da det høres renere ut... Mer "violin" effekt på de raske hammer on off partiene..

Er detta mulig å få til Riff / Soloen med G-Force , D-Two, Tc1210, Spx90...?

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel samme sporet som er doblet, panorert til hver sin side for så å flytte det ene sporet noen millisekund (sett fra sequenserprogrammet)? Ganske vanlig greie å gjøre for å få til 'stor' vokal uten å måtte gjøre overdubs, så det vil jo funke fint på gitar også.

Utenfor sequenserprogram så kommer man ikke helt dit uten å kjøre stereooppsett?

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ms tror du det er da? Ungene sover her så eg prøver å tenke på ka eg kan stille riggen på imårra eller da den "Fritiden" kommer.

Reverb ms og type feks. På Electric Messias så begynner det som han har Harmonizer på... Tar eg feil og at det er keyboard mannen...

Jeg vet ikke hvor mange ms akkurat Romeo bruker, men Petrucci brukte hvertfall 7ms live under octavarium turneen, så det er kanskje et sted å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange ms akkurat Romeo bruker, men Petrucci brukte hvertfall 7ms live under octavarium turneen, så det er kanskje et sted å starte.

Jeg trodde han hadde 11 og 22? Du er jo ung og sprek så du husker sikkert bedre enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde han hadde 11 og 22? Du er jo ung og sprek så du husker sikkert bedre enn meg...

Hm, jeg mener å huske at han sa 7 og 14, haha. Jeje, er vel bare å eksperimentere uansett hvem som har rett, jeg skal ikke prøve å være bastant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg mener å huske at han sa 7 og 14, haha. Jeje, er vel bare å eksperimentere uansett hvem som har rett, jeg skal ikke prøve å være bastant.

As if it makes any føkkings difference, ha ha ha ha..... Uansett tørrlyd i senter og 7ms (11) hardt høyre og 14ms (22) hardt venstre. Burde gi en bra Wall Of Sound effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.