Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innbytte av gitar ved kjøp av ny


Igniten

Anbefalte innlegg

Kan være jeg er helt på bærtur her, men er det noen som vet om gitar-forhandlere tar brukte gitarer i innbytte ved kjøp av ny?

Er dette vanlig eller ....?

Har en 6 mnd gammel, relativt dyr akustisk gitar som jeg kunne tenkt bytte inn. Håper noen kan væer behjelpelig med svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder å ha et godt forhold til butikken! Har selv fått byttet inn en gitar jeg ikke ble fortrolig med, også fått byttet inn en amp. Begge deler var kjøpt i samme butikken, og begge var under ett år gammelt da jeg byttet. Fikk vel faktisk nesten samme pris som jeg kjøpte de for!

Så det kan jo være enda en grunn til å benytte seg av de lokale butikkene, og ikke bare bruke de som testlokale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Martin HD-28. Har lyst til å bytte til Martin 000-28EC.

Hei! Du bør klare å få byttet inn denne hos forhandler, men jeg vil anbefale deg å selge den privat. En Martin HD-28 er ikke lett å komme over i god stand på bruktmarkedet. Selv var jeg heldig og kom over en i vår, og tipper at du kan forvente å få igjen 13-15000 for din på privatmarkedet. En forhandler må legge på mva. når han selger gitaren din igjen brukt og jeg tipper at inbytteprisen din blir vesentlig lavere enn hva du vil få på et privatsalg. Spør hva du vil få igjen på ett inbytte, og gi en tilbakemelding på dette da jeg er nyskjerrig på det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gitaren er jo som ny den. Husker ikke helt hva jeg ga for den. Kvitteringen ligger på jobben. Skal sjekke i morgen. Men synes å huske det var 21995,-.

Skal høre med forhandler om hva jeg eventuelt kan få i innbytte. Hadde jo håpet å få 15 000 i innbytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nøttebredden som trigger byttet?

Nei, oppdaget først igår 000-28 EC er bredere i nut`n en HD-28. Jeg har ikke verdens lengste finger heller, så det kan jo by på et lite problem. Ser at vanlig 000-28 kommmer med samme bredde som HD-28. Den kan jo være et alternativ.

Vet lite om forskjellen på disse to i lyd,spillbarhet og pris. Treverk bak og på siden skal være likt. Vanlig 000-28 skal vel være noe rimeligere i pris, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom forhandler idag. Selger som solgte meg gitaren var selvfølgelig på ferie denne uken, så jeg får vente til neste uke. Kikka litt på utvalget av Martin gitaren. De hadde ingen 000-28 eller 000-28 ec i butikk, men de hadde en M-36 som hørtes meget lovende ut. Ser at denne har samme nut-bredde som HD-28.

Fikk ikke testa den skikkelig, men den føltes noenlunde like lettspilt som HD-28. Treverk er stor sett det samme. Har falt litt for rosewood. Da jeg stort sett bruker gitar til finger spilling.

Men formen på M-36 føltes bedre for meg enn HD-28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte HD-28 privat. Ny OOO-28ec er i hus. Så langt fornøyd med den.

Så får vi se hvor lenge den blir værende......?

Trodde jo opprinnelig at når jeg kjøpte HD-28, så var dette gitaren jeg skulle ha i 10 - 15år.

Men gitarer er jo akkurat som biler, sykler etc. Har ikke før fått ny, før en begynner å kikke seg om etter nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.