Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

laney cub stack :D


mmakokid

Anbefalte innlegg

Haha dag er hyggelig jeg spellte på gibson sg å en les paul idag null prob det. Å ja seff vil de vise de har peil.. PLUSS EN BUTIKK MÅ SELGE hehe men men alle har sine meninger.. men alle gangene jeg har vært der har det vært folk som prøver gitarer dessvere så sinna blir de ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de er meget hyggelige når man skal kjøpe noe eller prøve noe, men ikke like greit når man kommer tilbake med noe som ikke virker som det skal. Var ikke mye løsningsorienterte og hjelpsomme da nei, da var det bare snakk om hvem som hadde skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

troll å euphor takk å euphor hvem har sladra hehe nei liten å søt jeg selv om jeg har trent kampsport i 12 år hehe men ja er veldig fornøyd det jeg lurte er en ting jeg slitter med å få til blues settings pågrunn av jeg er det ultimate newb hehe noen tips? blir lissom for mye eller for lite vreng jeg vil ha sånn som bb king aktig... noen tips?? :) elsker clean lyden i den helt nydelig i forhold til gamle transistor line 6 spider to halfstacket mitt hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB King spiller så vidt jeg vet med veldig lite vreng. Han har jo en rimelig varm og full lyd og lite reverb også. Dog er jeg garantert enda mer blåst enn deg når det kommer til instillinger, jeg bare observerer hva jeg hører, jeg. :)

Og ja, de er veldig flinke og hjelpsomme om man sier man er på utkikk etter ny gitar, sier budsjett, men viser deg gitarer til x antall fler tusen enn du oppga. Handler på musikktorvet, jeg. Mye koseligere butikk, og hyggeligere betjening som nærmest insisterer på at du skal klå på gitarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke Laney Cub spesielt, men det vanlige i blues er vel en lett "crunch", altså at man opererer på kanten av overgangen fra clean til overdrive. Måten jeg gjør dette på er å skru gain helt ned, volum ganske høyt, og så skrur jeg opp gain helt til det begynner å bryte opp i overdrive. Dersom dette blir for lavt, så skrur man volum litt høyere (om mulig), dersom det er for høyt, så skrur man ned litt på volum og opp på gain. Man søker altså det området der ampen bare har litt vreng. Skal man ha skikkelig skitten bluestone, så skrur man gain litt lenger inn mot overdrive, men fortsatt med volumkontrollen ganske høyt.

Når man har funnet crunch-punktet, så handler det mer om å bruke EQ, reverb osv for å finne riktig tone. Dersom du finner bedre tone med et annet pickupvalg på gitaren (eller en annen gitar), så begynner du fra toppen igjen og justerer Gain og Volum til du finner riktig balanse (det er veldig fort gjort om man har gjort det noen ganger).

Edit: Ellers ligger vel mye av B B King-lyden i gitaren, vil jeg tro:

http://www.uberproaudio.com/who-plays-what/232-bb-kings-guitar-gear-rig-and-equipment

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver meg fram jeg men får ikke til noe som minner mg om blues hehe er sikkert atte jeg ikke kan spelle men lurer på om det er dårlige pickups i gitaren min? http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=7217#LargePicture

eller hva tror dere folkens? noen tips til noen gode pickups jeg kan bytte til på denne gitaren da som er råe til blues å fin clean?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.