Web Analytics
Jump to content

Annen phaserlyd


Kennedy
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en Ibanez Tone Lok PH7-sak, som altså er en phaser. Grunnen til at jeg kjøpte denne var hovedsaklig at jeg satt ganske lenge i butikken og prøvde den. Etter det følte jeg på en merkelig måte forpliktet til å kjøpe den. Ja, jeg er litt rar :blush:

Nå har jeg funnet ut at jeg ikke liker den så mye likevel, den gir liksom ikke riktig phaserlyd. Jeg vil ha en veldig rask type som på DSOTM-sporet Any Coulour You Like. Før jeg kjøpte Ibanez'en var jeg ute etter en Phase 90 eller Small Stone, helst sistnevnte. Nå har jeg funnet en slik Stone ganske billig på FINN, så jeg tenkte å kjøpe den. Vil den gi riktig lyd?

Ja, jeg er klar over at jeg kanskje ødelegger phaserlyden litt ved å putte den foran vreng, men problemet mitt er nok at sweepet på Ibanez'en ikke er raskt nok, og det eneste modebryteren gjør er å endre knekkpunktet på filteret (hvis jeg har forstått hvordan en phaser virker).

På forhånd takk for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg funnet ut at jeg ikke liker den så mye likevel, den gir liksom ikke riktig phaserlyd. Jeg vil ha en veldig rask type som på DSOTM-sporet Any Coulour You Like. Før jeg kjøpte Ibanez'en var jeg ute etter en Phase 90 eller Small Stone, helst sistnevnte. Nå har jeg funnet en slik Stone ganske billig på FINN, så jeg tenkte å kjøpe den. Vil den gi riktig lyd?

Hva med å finne fram loddebolten og teste dette byggesettet. Du har både fart og dybde kontroll, men ellers så er det ganske så likt MXR Phase 90.

Link to comment
Share on other sites

Støtter musikding-kittet. Det er en fin Phaser. Det er en egen tråd her på forumet om dette. Passer fint til PF sound, ihvertfall enkelte låter.

Og enkelte her vil sikkert kunne hjelpe om du vil ha enda litt raskere oscillering.

Men litt loddeerfaring kan nok være lurt, evt. om man kan få hjelp av noen.

Edited by sarge
Link to comment
Share on other sites

Ikke alle kan bygge pedaler, men det er sant som de sier her. Jeg laget musikkding-phaseren for en stund siden, og gitaristen vår knabba den på første øvinga jeg tok den med på for å teste. Den har stått på pedalbrettet hans siden. Den låter flott, og du har mulighet til å stille hastighet på svingningene opp til den låter som en kjapp tremolo.

Hvis ikke, så er vel en ny/brukt Phase 90 veien å gå :)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke jeg skal begi meg ut på pedalbygging i dag, men kanskje en gang i fremtiden.

Er det noen stor forskjell på Phase 90 og Small Stone? Er det i det hele tatt noen på forumet som har Small Stone?

Og forresten, hvilken side av borrelåsteip skal man ha på pedalene?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både Small Stone og Phase 45, og har hatt Nano Small Stone og Phase 90. Av disse er det nok Phase 45 og Small Stone jeg liker best, men jeg har et litt mer "organisk" (hater ordet) ideal enn det du skisserer. Jeg tror i grunnen både Nano Small Stone og Phase 90, kanskje 100 også ville passe til deg.

Borrelåssiden er valgfri, men jeg foretrekker den myke siden på pedalene.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke den fae... Den er ganske dyr er den ikke? Jeg mener å sett at du er bortskjemt med mer enn én Moog-pedal, men det eneste jeg trenger er en phaser uten Wah-lyd som oscillerer/svinger/LFO-er ganske fort. Ellers takk for tipset! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.