Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Annen phaserlyd


Kennedy

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Ibanez Tone Lok PH7-sak, som altså er en phaser. Grunnen til at jeg kjøpte denne var hovedsaklig at jeg satt ganske lenge i butikken og prøvde den. Etter det følte jeg på en merkelig måte forpliktet til å kjøpe den. Ja, jeg er litt rar :blush:

Nå har jeg funnet ut at jeg ikke liker den så mye likevel, den gir liksom ikke riktig phaserlyd. Jeg vil ha en veldig rask type som på DSOTM-sporet Any Coulour You Like. Før jeg kjøpte Ibanez'en var jeg ute etter en Phase 90 eller Small Stone, helst sistnevnte. Nå har jeg funnet en slik Stone ganske billig på FINN, så jeg tenkte å kjøpe den. Vil den gi riktig lyd?

Ja, jeg er klar over at jeg kanskje ødelegger phaserlyden litt ved å putte den foran vreng, men problemet mitt er nok at sweepet på Ibanez'en ikke er raskt nok, og det eneste modebryteren gjør er å endre knekkpunktet på filteret (hvis jeg har forstått hvordan en phaser virker).

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut at jeg ikke liker den så mye likevel, den gir liksom ikke riktig phaserlyd. Jeg vil ha en veldig rask type som på DSOTM-sporet Any Coulour You Like. Før jeg kjøpte Ibanez'en var jeg ute etter en Phase 90 eller Small Stone, helst sistnevnte. Nå har jeg funnet en slik Stone ganske billig på FINN, så jeg tenkte å kjøpe den. Vil den gi riktig lyd?

Hva med å finne fram loddebolten og teste dette byggesettet. Du har både fart og dybde kontroll, men ellers så er det ganske så likt MXR Phase 90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter musikding-kittet. Det er en fin Phaser. Det er en egen tråd her på forumet om dette. Passer fint til PF sound, ihvertfall enkelte låter.

Og enkelte her vil sikkert kunne hjelpe om du vil ha enda litt raskere oscillering.

Men litt loddeerfaring kan nok være lurt, evt. om man kan få hjelp av noen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kan bygge pedaler, men det er sant som de sier her. Jeg laget musikkding-phaseren for en stund siden, og gitaristen vår knabba den på første øvinga jeg tok den med på for å teste. Den har stått på pedalbrettet hans siden. Den låter flott, og du har mulighet til å stille hastighet på svingningene opp til den låter som en kjapp tremolo.

Hvis ikke, så er vel en ny/brukt Phase 90 veien å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal begi meg ut på pedalbygging i dag, men kanskje en gang i fremtiden.

Er det noen stor forskjell på Phase 90 og Small Stone? Er det i det hele tatt noen på forumet som har Small Stone?

Og forresten, hvilken side av borrelåsteip skal man ha på pedalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Small Stone og Phase 45, og har hatt Nano Small Stone og Phase 90. Av disse er det nok Phase 45 og Small Stone jeg liker best, men jeg har et litt mer "organisk" (hater ordet) ideal enn det du skisserer. Jeg tror i grunnen både Nano Small Stone og Phase 90, kanskje 100 også ville passe til deg.

Borrelåssiden er valgfri, men jeg foretrekker den myke siden på pedalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den fae... Den er ganske dyr er den ikke? Jeg mener å sett at du er bortskjemt med mer enn én Moog-pedal, men det eneste jeg trenger er en phaser uten Wah-lyd som oscillerer/svinger/LFO-er ganske fort. Ellers takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.