Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa/Boogie Single Rectifier Rect-o-verb (med lydklipp)


vwh

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle vente med å legge ut her til jeg har fått den i hus, men klarer ikke å vente ;-)

Som dere sikkert har fått med dere har jeg solgt den nydelige Carvin Legacyen min. Som erstatning får jeg nå en Mesa/Boogie Single Rectifier Rect-o-verb combo i Posten om få dager. Dette er kort forklart en Single Rectifier med reverb i 1x12" combo-format.

rectoverb_c.gif

Features

-Handbuilt in the USA

-50 Watts, Class A/B Power / 2x6L6, 5x12AX7

-1x12", Celestion C90

-Bias Select Switch (6L6/EL34)

-2 Channels, 4 Modes (Channel 1=Clean or Pushed, Channel 2=

Vintage High Gain or Modern High Gain)

-Independent Gain, Bass, Mid, Treble, Presence, Reverb and Master

Controls per Channel

-Spring Reverb

-Output Level Control (over all channels)

-Solo Level Control

-Parallel FX Loop w/Mix Control

-Slave Out

-3 Button Footswitch (Channel, Solo & Reverb)

Kommer vel sterkere tilbake med kommentarer når jg sitter her med ampen.

Enn så lenge kan dere som er interesserte lese denne anmeldelsen fra Mesa/Boogie sin hjemmeside:

http://www.mesaboogie.com/Reviews/PMF-Rver...RectOVerb50.htm

Gleder meg som en unge! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hum, du har vel prøvd ampen før du bestilte? Du skjønner... jeg har sett opp til Rectifiere lenge pga. at de er så mye brukt blant metall-folk. Når de endelig fikk inn en Single R Solo head på Sagevik Musikk, måtte jeg jo prøve den. Jeg ble mildt sagt skuffet :|

Kanskje fordi jeg spilte på lavt volum, men jeg prøvde med flere (de fleste) gitarer, og jeg klarte ikke å få noensomhelst rå eller brutal lyd ut av den. Ble forklart at det er stor forskjell på single og dual da, både i lyd og pris ;)

Men uansett, hvis du ikke spiller metall: ikke bry deg om noe av det jeg skrev :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke noe metalhode i bunn og grunn ;-)

Har desverre ikke hatt muloighet til å prøve den, så dette blir mildt sagt spennede :-D

I bunn og grunn skal hele Recto serien ha "det soundet". Har hørt folk som syns Tripple er bedre, men også folk som foretrekker Single og Dual.. Er vel en smakssak. Prisen er det igrunn ikke så mye forskjell på;

Single Rectifier Solo Head 50: 17650

Rectoverb head: 19200,-

Rectoverb combo: 20700,-

Dual Rectifier: 22995,-

Tripple Rectifier: 24500,-

Noen tusenlapper skiller riktignok Single Rectoen fra Tripple, men samtidig må vi se i perspektiv at Tripple'en er en 6x6l6 150W amp, mens Single Rectifieren er en 2x6l6 50W amp..

Uansett, gleder meg noe vanvittig :-)

Regner med å ha ampen på fredag eller senest lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dual rectoen har ikke bare flere utgangsrør, men også ekstra likeretter-rør. Kanskje det som gjør den ondere? En prisforskjell på nesten 5500 burde jo inkludere mer enn et ekstra rør eller to :P

Men, det er nok en gullfin amp, Mesa kan sakene sine. Bare ikke forvent noe positivt fra Nilsefix, da han tror de heter "rectumfire"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble mildt sagt skuffet :|

Kanskje fordi jeg spilte på lavt volum' date=' men jeg prøvde med flere (de fleste) gitarer, og jeg klarte ikke å få noensomhelst rå eller brutal lyd ut av den. [/quote']

Tipper volumet hadde noe å si, ja. Det har gjerne det på de fleste røramper fra 50 watt og opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.