Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste bassforsterker til under 2000 kr


sarge

Anbefalte innlegg

Etter å flere ganger nesten, men likvel ikke ha fått tak i en Roland Cube 30 bass brukt, så tror jeg at jeg må forsøke en annen vinkling.

Derfor spør jeg:

Hva er beste bassforsterker til under 2000 kroner (ferdig fraktet hjem)?

Jeg vet at det ikke er noen fasit, for her gjelder det å finne kompromisset mellom lydkvalitet, features, kraft etc...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4sound selger EBS Classic Session 60 for 1995,-. Da kommer jo frakt eller en kjøretur til Moss i tillegg, men jeg har sett denne får veldig mye bra omtale så det kan jo være verdt å vurdere.

Evt Roland Cube20XL for 1700+frakt.

Jeg personlig ville nok lagt på et par hundrelapper på budsjettet og gått for EBS'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fått råd om den tidligere også, men merket er ukjent for meg. Men med 60W, 10" element og tweeter er det vanskelig å finne noe som måler seg, vil jeg tro.

Kunne kanskje ønsket meg noen flere "kule" features, men noen kompromisser må man kanskje inngå...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunderfingers og Mytola er vel to av forumittene som snakker veldig varmt om EBS, og også denne lille tassen. De fleste EBS'ene ligger jo en del tusenlapper høyere i pris.

Hva slags features er det du ønsker deg? Min erfaring er at det er veldig begrenset hva man trenger av features til en bass, og prioriteten bør ligge i god grunnlyd, så kan man heller utvide med "kule" features om man i senere tid føler man virkelig trenger dem.

Spiller selv på Roland Cube100. Eneste jeg bruker av "effekter" på den er littegrann kompressor, og kanskje litt reverb. Ellers står effektene av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde EBS og ble solgt på lyden. Roland var ikke noe alternativ lenger (snakker da om den nye serien med XL etter typebetegnelsen, den gamle er utgående og har som sagt klart å vri seg unna meg i bruktmarkedet lenge)...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.