Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ampen gir meg vanskeligheter


Roar

Anbefalte innlegg

Den spiller på halvt volum, og etter en viss tid går den tilbake til standardvolumet med en helt vill mengde braking, spraking og gitarlyd som forsvinner og kommer tilbake. Jeg har utelukket at det er jack-kabelen, strømledninga og gitaren det er noe galt med. Ampen det er snakk om er en VoxAD30VT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox bruker vel de billigste jack-kontaktene som går an å oppdrive, så det er mulig at det er korrosjon som er problemet, og da holder det gjerne med en rens av innjack'en.

Du kan også sjekke at det ikke er dårlig kontakt mellom høyttalerledningene og høyttaleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarge: Begynner å bli noen år, ja. Helt glemt at det er rør i den, så det er kanskje der problemet ligger.

Prøvde å rense jack-inngangen, men det hadde ingen effekt. Skal sjekke kontakten mellom høytaler og ledning og.

Er det mulig at sikrikinga i den har gått, eller hadde det vært totalt stillhet, da? Spørs vel om det er et rørbytte som må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det røret ryker omtrent aldri normalt sett, da det kun blir tilført en meget liten spenning og/eller trekker minimalt med strøm i kretsen. Jeg ville ha løsnet røret og satt det inn igjen noen ganger.

Ellers er vel kontaktfeil i potmeter/kontakter e.l. "hot'e" forslag.

Og hvis sikringer ryker blir ampen helt mørk/tyst ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper også at det er potensiometeret som lager trøbbel.

En jack er bare en leder med jord, og jeg tviler på at den vil lage et slik problem som beskrevet.

Hvis ikke det er potten, så er det litt verre.. Kan være en Opamp eller transistor som er gåen. Greit med oscilloskop i slike tilfeller.. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jack er bare en leder med jord, og jeg tviler på at den vil lage et slik problem som beskrevet.

Kontaktfeil grunnet korrosjon e.l. , jackbøssinger med brytere som legger inngangen til jord osv kan gi de merkeligste problemer, som ofte også kan være litt forvirrende hvis man ikke er vant til å feilsøke på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.