Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Harmoni


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber med noen vocaltracks i Cubase 6 for tiden. Og jeg lurer på noen her kunne hjulpet meg/forklart meg litt om hvordan jeg får laget en "kopi-linje" av vokallinjen, som skal to toner under eller over orginaltrack'en. Tror jeg vet hvordan det gjøres med vanlig vokal, men her er det snakk om å gjøre det samme med Growl/scream vocal. Mange takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du pitch-shifte eller gjøre nytt opptak og bare growle en ters?

(visste ikke at dere growlere brydde dere om harmonier jeg)

Hadde vært kult med pitch-shifte! Så blir det ikke noe "bom". Tror det hadde blitt sinnsykt fett med at det lå en litt mørkere growl litt under orginalgrowlen! :D

De fleste av bandene jeg spiller med i lokalmiljøet driter i harmonier og stuff. Men jeg selv er litt mer episk og fisefin i produksjonene mine. Begynner virkelig å irritere meg over metall-opptak som er gjort via en gammel sony CD-spiller <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt-klikk og dra det du vil pitche ned på et nytt spor (det lages automatisk om du drar nedenfor alle sporene)

så bouncer du det (høyreklikk, audio, bounce audio)

og så dobbeltklikker du på audioeventet du vil kødde med

velg vari audio

tune i vei (detaljer i manualen)

Med variaudio kan du faktisk lage en annenstemme som harmonerer godt med den første

evt. så høyreklikker du, velger process -> pitch shift

om du bare skal ta alt ned noen toner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.