Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Baja med en hyllest til Micawber.


Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må vel omformulere litt her ;) Hvordan beskriver du lyden fra humbucker på en tele i forhold til på en Les Paul?

Det er litt vanskelig å si, i grunnen. Jeg har nå erfaring med to Tele'er med humbucker i hals, og begge har vært/er veldig muddy og mangler mye topp-snert. Jeg vil likevel si at det 90% sikkert skyldes kvaliteten på pickupene. (Nevnte GFS i Baja'en og en japansk widerange-kopi i en japse Tele Custom Re-issue.) Jeg kan nok si mer om det når jeg har fått prøvd en pickup jeg på forhånd vet er bra, evt. prøvd GFS'en i en LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å si, i grunnen. Jeg har nå erfaring med to Tele'er med humbucker i hals, og begge har vært/er veldig muddy og mangler mye topp-snert. Jeg vil likevel si at det 90% sikkert skyldes kvaliteten på pickupene. (Nevnte GFS i Baja'en og en japansk widerange-kopi i en japse Tele Custom Re-issue.) Jeg kan nok si mer om det når jeg har fått prøvd en pickup jeg på forhånd vet er bra, evt. prøvd GFS'en i en LP.

Blir interessant å høre når du ev. får satt inn en kvalitetsmikk. Toppsnerten er kanskje ikke så merkelig det er mindre av da det er en humbucker, men på den andre siden er det jo ganske lavmælt diskant i singelcoilen på telen min ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir interessant å høre når du ev. får satt inn en kvalitetsmikk. Toppsnerten er kanskje ikke så merkelig det er mindre av da det er en humbucker, men på den andre siden er det jo ganske lavmælt diskant i singelcoilen på telen min ihvertfall.

BB'ene i R8 har faktisk veldig fin topp-attack og snert i anslaget. Likedan andre PAF-kloner jeg har vært borti som f.eks. Lollar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok ikke være mangel på topp-snert hvis man får inn en skikkelig pickup nei, Tele låter jo en god del brightere enn Les Paul.

Planlegger å bygge en Micawber-inspirert sak selv, da med Bare Knuckle Stormy Monday i neck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok ikke være mangel på topp-snert hvis man får inn en skikkelig pickup nei, Tele låter jo en god del brightere enn Les Paul.

Planlegger å bygge en Micawber-inspirert sak selv, da med Bare Knuckle Stormy Monday i neck :)

Det var faktisk tråden din som sparket meg i stussen for å sette igang dette. Blir spennende å høre hvordan den Bareknukkisen låter når du får den i. Den ser i hvert fall spennende ut på papiret/skjermen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.