Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Tremolo


Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Vi har en tråd for de andre pedalene og nå har jeg bestilt denne slik at jeg har noe å holde på med når sommeren ikke kommer ;)

Tenkt layout:

post-749-0-71679800-1306493572_thumb.jpg

Flott dette, og ikke minst fin layout. Hvordan har du tenkt til å overføre denne til boksen?

Bare en liten tanke: Jeg tror at, av de knappene/potene du kommer til å bruke mest er SPEED og DEPTH.

Ville det da være naturlig å plassere de ved siden av hverandre?

Jeg har aldri hatt tremolo i ampen jeg bruker, men bare noe som knapt kan kalles dét i en digital multieffekt

fra Behringer, så det kan godt hende jeg blir med på dette jeg også. Har tenkt på det i mange år, egentlig.

Det som er fint med kits, er jo at jeg kan ta det med på hytta, og skulle det komme en regnværsdag,

har man jo litt å sysle med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott dette, og ikke minst fin layout. Hvordan har du tenkt til å overføre denne til boksen?

Har tenkt å teste dette transparente overføringsarket (kun gullskriften) skrevet ut på blekkskriver og så lakke hele boksen med klarlakk.

Bare en liten tanke: Jeg tror at, av de knappene/potene du kommer til å bruke mest er SPEED og DEPTH.

Ville det da være naturlig å plassere de ved siden av hverandre?

Takk for den - jeg skal vurdere å endre litt på designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg skal snart i gang med tremoloen og har et lite spørsmål angående bryteren. Jeg hadde nok ikke reagert på dette hadde det ikke vært for at jeg fant ut at det er en feil i illustrasjonen på Fuzz´en. I følge tegningen skal bryteren kobles slik:

tremolo.jpg

Mens de andre pedalene jeg har skal kobles slik (dette er phaseren):

phaser.jpg

Er det da galt av meg å tro at den nedre måten er riktig også for tremoloen, og at noen har vært litt kjapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegningen er riktig. Du glemte å si hva du tror er feil og hvorfor, men en grunn til at de er forskjellige er at LEDen er koblet til LFOen, slik at den i tillegg til å vise om effekten er av eller på også viser pulsen fra LFO.

Fuzz-illustrasjonen er også riktig, men fargene på "ledningene" og størrelsen på bildet gjør det vanskelig å lese. http://diy.musikding.de/images/stories/facege/facegewire.pdf Hva er det du tror er feil her?

Det man ønsker å gjøre på en 3PDT ved true bypass er vanligvis følgende:

PÅ: Sende signalet innom effekten, slå på indikatoren.

AV: Sende signalet uberørt gjennom pedalen, mute input på selve effekten ved å koble den til jord, slå av indikatoren.

Dette gjøres vellykket, men på tre ulike måter i Tremolo, Phaser og Fuzz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuzz-illustrasjonen er også riktig, men fargene på "ledningene" og størrelsen på bildet gjør det vanskelig å lese. http://diy.musikding.de/images/stories/facege/facegewire.pdf Hva er det du tror er feil her?

Det var en feil ser det ut som, de to blå på venstresiden var byttet om på den tegningen jeg hadde, men det ser ut som det er rettet opp (eller så blingset jeg sist - men jeg tror ikke det) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Den låt kult og så bra ut.

Har du gjort noen modifikasjoner?

Hva har du gjort for å få led-en til å skifte farge etter forskjellige innstillinger?

Ingen mods. Fargeskiftinga skjer av seg selv uten at det har noe med endring av innstillinger å gjøre (se etter rainbow led), blinkinga kommer av hvordan led´en er koblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ser sånn ut ja, står mellom pinne 6 (in -) og pinne 7 (out) på 072 chippen på utgangen, og er merket "gain" på skjemaet. Denne kan sikkert være kurant å dra ut på utsiden (med et 25k alfapot) av boksen for lettere å justere etter behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er liten vits. Vær i så fall forberedt på å eksperimentere med verdier på potmeter og en motstand i serie, for den er bare brukbar i et veldig lite område ca midt på. Setter du den for høyt låter det skikkelig stygt imho, og for lavt så muter du hele pedalen, så vidt jeg husker.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.