Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

New Axes


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Første: Gibson Explorer, hvit,1996. Usikker hva slags mikk som står i brua, men skal uansett byttes ut. Original mikk i hals. Frister også å bytte ut plekterbrett med et kremhvitt eller sort brett. Meget god hals på disse.

IMG_4120.jpg

IMG_4121.jpg

Andre: Gibson SG-3, Fireburst, 2007. GOTW #21. 3 blade singlecoils. Mye strat å telelyd å hente i denne, med spillbarhet som en Gibson, så en fin kombinasjon for en som meg, som foretrekker Gibsons, men gjerne vil har litt mer Fender-ish lyd noen ganger:) Passe tjukk hals, og lett gitar. Litt mere fremtung i stående stilling enn en standard SG, men ikke noe som er problematisk. Oppgradert med Planet Waves tuners.

SG3.jpg

SG2.jpg

Suger til å ta bilder, så Explorerbildene er rævva. Skal prøve å få til en ny tråd i galleriet sammen med resten av utstyret, og også bedre flere bilder etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, alltid morro med nye gitarer:)

Grattis, fete de der! Råflott med to nye på en gang :lol:

Har en lignende SG - SG Standard SC3 LTD, GOW #10 2007. Kult med noe litt annerledes.

DJ

--

Er det den trefarga? Samme gitar men annen finish, sorte mikker og sort plekterbrett?

Vet de laga 3 like, i forskjellig finish.. De to + en sort med hvitt plekterbrett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Jepp, stemmer stort sett det. Eneste forskjellene ellers er at GOW#10 er en standard, så den har blokk-inlays og binding på halsen.

DJ

--

Ja, stemmer:) Savner block-inlaysa, men men.. Får bli neste gang. Bytta til meg denne av ren nysgjerrighet, og er så langt fornøyd. Så får vi se hva neste kjøp blir. Er vel 70/30% sjangs for at det også blir en Gibson:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du fortsatt på Jackson da? :)

Ja:) Har Y2KV'n enda, som er min favorittgitar. Har solgt unna de andre med FR. Blir vel noe mere Jackson etterhvert også, men dukker ikke opp så ofte her til lands uten FR, så må bestilles. Får se når jeg drar over til statene senere i år, om jeg kommer over noe der. Jackson har de gitarene jeg liker aller best, Gibson på en tett andreplass. Fordelen med Gibson er at de koster mye mindre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :) Har veldig lite erfaring med Gibson, så hvordan er de i forhold til Jackson?

Hvis du kommer over det så burde du sjekke ut Jackson KV1 og KE1, så får du USA-Jackson uten Floyd. De har begge to fast bro i Kahler-format. KE1 dukker iallfall opp med jevne mellomrom på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja, har sett på de gitarene tidligere. Frister veldig begge 2. Har jo hatt en KE-2 lenge, noe som var en meget god gitar. Liker ikke headstocken på KV1T gitarene så godt, så hadde vært greit få tak i en med standardheadstocken til Jackson. Blir nok flere Jackson med tia;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.