Web Analytics
Jump to content

pick ups

2ralf

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter nye pickups da mine nåværende (gamle Ibanez 81' single coils) ikke helt lever opp til forventningene. Jeg trenger noen pickups som er mer dynamiske, dvs. som responderer på strengeanslag mye mer enn det jeg har nå, og som ikke vrenger umiddelbart. Dvs. de skal ha en volumrekkevidde som er over hva jeg kan forvente... Jeg trenger ingen pickups som vrenger med en gang, men som har en laaaaang bredde hvor jeg kan spille clean på forsiktig spilling og virkelig vrenge der det trengs. Noen innspill?

Jeg skjønner hva du snakker om. Selvsagt kan det ha mye med mine spilleferdigheter å gjøre, men meg opplever at en del pickups er mye mer følsomme for mine latterlige forsøk på forskjellige spilleteknikker.

Nå sider du ikke noe om hvor mye penger du vil bruke, eller hva lydidealet ditt er, men mitt forslag på den informasjonen jeg har er ganske enkelt.

Billig- GFS blades. Jeg har prøvd ganske mange GFS- pickups etter hvert, og blades- pickupene troner på lista angående lyd for pengene.

Mer penger- og uten tvil bedre- SD blades, det er flere sorter å velge i. Så mye bedre at det er verdt pengene? Tja, er du en dyktig gitarist, og har råd, så er valget enkelt.

Er du en av de veldig få fattige gitaristene her i Norge, så hadde jeg gått for GFS blades. De kan du ha masse moro med for ganske få kroner. Firmaet er helt knall å handle med, null problemer.

Hvis det allerede vrenger når du bruker single-coils, vil jeg stemme i med resten her og si at det nok er ny amp som er løsningen.

Ikke for det, det finnes helt sikkert mikker som er mer dynamiske enn de du allerede har, men en single coil har i utgangspunktet relativt lav output.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Hei. Hvem er dere og hvilke sanger er det snakk om å spille?
    • Hallo. Hver dag tror jeg at jeg har oppnådd noe i dette livet. Ja, jeg har en høyere utdanning og til og med en vitenskapelig grad av en mester, men jeg jobber ikke i min spesialitet. Siden barndommen drømte jeg faktisk om å være psykolog, og derfor begynte jeg å tenke på å motta den andre høyere. Men for dette trenger jeg en meget betalt jobb, så nå leter jeg etter interessante ledige stillinger. Allerede samlet en CV på denne malen https://www.cvmal.no/cv-eksempel/ , og nå må du sende den til flere selskaper. Vi må jobbe noen år til for å endelig begynne å gjøre det du elsker.
    • Hei. Vi søker etter en bassist til et band i Arendal. Vi har tilgang til øvingslokale. Sjanger, rock. Vi er på utkikk etter en bassist som deler lidenskap for musikk og som har god teknikk og samspill. er åpen for å eksperimentere med ulike stilarter og låter, men vi ønsker også å ha et fast repertoar som vi kan øve på og fremføre. Vi er fleksibel når det gjelder øvingstider, men vi håper du er seriøs og engasjert. Hvis dette høres ut som noe for deg, vil vi gjerne høre fra deg snarest. Vi ser frem til å snakke med deg og finne ut mer om din musikkbakgrunn og interesser.
    • Lagde en hals av alm, og holder på med en jazzmaster kropp av samme planken . Underste kroppen er av surnet lønn.
    • Takk for det. Har brukt bjørk i toppen, alm i halsen og er usikker på kropp men tror det kan være sitka gran. Fikk en stor bit fra en arbeidskollega som ikke visste hva det var.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.