Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pick ups


2ralf

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter nye pickups da mine nåværende (gamle Ibanez 81' single coils) ikke helt lever opp til forventningene. Jeg trenger noen pickups som er mer dynamiske, dvs. som responderer på strengeanslag mye mer enn det jeg har nå, og som ikke vrenger umiddelbart. Dvs. de skal ha en volumrekkevidde som er over hva jeg kan forvente... Jeg trenger ingen pickups som vrenger med en gang, men som har en laaaaang bredde hvor jeg kan spille clean på forsiktig spilling og virkelig vrenge der det trengs. Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du snakker om. Selvsagt kan det ha mye med mine spilleferdigheter å gjøre, men meg opplever at en del pickups er mye mer følsomme for mine latterlige forsøk på forskjellige spilleteknikker.

Nå sider du ikke noe om hvor mye penger du vil bruke, eller hva lydidealet ditt er, men mitt forslag på den informasjonen jeg har er ganske enkelt.

Billig- GFS blades. Jeg har prøvd ganske mange GFS- pickups etter hvert, og blades- pickupene troner på lista angående lyd for pengene.

Mer penger- og uten tvil bedre- SD blades, det er flere sorter å velge i. Så mye bedre at det er verdt pengene? Tja, er du en dyktig gitarist, og har råd, så er valget enkelt.

Er du en av de veldig få fattige gitaristene her i Norge, så hadde jeg gått for GFS blades. De kan du ha masse moro med for ganske få kroner. Firmaet er helt knall å handle med, null problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det allerede vrenger når du bruker single-coils, vil jeg stemme i med resten her og si at det nok er ny amp som er løsningen.

Ikke for det, det finnes helt sikkert mikker som er mer dynamiske enn de du allerede har, men en single coil har i utgangspunktet relativt lav output.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.