Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lavwatts rørtopp for rock/metal


Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg en ny topp til bruk i øvingssammenhen og små giger. Føler at jeg aldri får kose meg med den riktige sounden i 100w superleaden min.

Av typer som vurderes er Laney, Blackheart, Blackstar, Vox, Orange osv...

Er 5W for lite til øving med fullt metalband? Bør jeg opp i 20W. Vil også ha en effektsløyfe slik at jeg eventuellt kan kjøre GT8 via 4 cable metoden.

Det er ikke en amp for ekstremmetal jeg er ute etter, snarere 80 talls Priest, Accept og den form for lyd.

Kom med anbefalinger folkens.....!

Endret av Tambarskjelve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er fullt metallband, tror jeg nok 5W er litt lite ja.

Du har jo veldig mange alternativer da, og siden du ikke har noen begrensninger på pris, tar jeg for meg alt under 10k.

Orange Thunder 30 koster ca. 6000 kroner fra Thomann. (trekk fra tysk moms, gang med valutaten (7,9) og legg til norsk moms)

Switchbar mellom 30/15/7 Watt, og funker nok bra til alt det du vil den skal funke til. Rørdrevet effektloop har den også, og MENGDER med gain.

Blackstar har mange amps, har kun prøvd HT-5 personlig, og den er jo utelukket. Men noen liker dem, mens noen synes de blir for sterile.

Egnater Tweaker ser ut som en SVÆRT spennende amp, som til og med jeg, som selverklært Axe-FX fanatiker vil følge med fremover:

http://www.egnateramps.com/products/Tweaker/TweakerHead.html

15 Watt rør, 2x6V6 rør, Master volume, gain og 3-band EQ, Modern/Vintage switching, Buffered effektsløyfe, AC/British/USA switch, Clean/Hot switch og Tight/Bright switch, så her er det masse å kose seg med, til man finner godlyden.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å kjøpe en Tweaker for et år siden. Gjorde en del research, og lurer på om Rebel 20/30 er bedre egnet til metal enn det Tweaker er.

Ellers ville jeg sett på Blackstar HT-20 eller Orange Thunder, som tidligere nevnt. Kan også hende Jet City 20W-headen er passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.