Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedaler til metall?


Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal ha seg pedaler.. hovedsaklig så mener han forsterkern er for "flat" i lyden... så noen mot det?

Ellers andre pedaler som hører hjemme i et brett for alt mellom hard-rock til death metal?

Spiller forsåvidt igjennom en marshall MG100DFX og med en ESP KH-2 Oujia

Thanx peepz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvor mye er dere villig til å bruke på hver pedal?

Marshall MG er transistor. Jeg har en Hardwire Distortion som jeg selger, hvis du er interessert.

Bare se i salgstråden, jeg er alltid ærlig mot kjøpere og har både rådet og frarådet folk å kjøpe denne, alt etter behov.

Til deathmetal og stoner, så vil jeg påstå at det er en av de feteste pedalene på markedet til prisen.

Virker som den er basert på Boss MT2, bare mye tightere og finere mellomtoner som gjør at den ikke låter vepsete.

Feit loose/tight switch på den. Sjekk ut, du får en grei pris på den :)

Andre pedaler jeg vil anbefale i den prisklasse er Boss Metal Core. Veldig mye bunn og trøkk iden, solid pedal med feil og tight lyd også.

Skal du lenger opp i pris så kan du jo sjekke ut Blackstar HT-Dual, Radial Tonebone, Zvex Box of Metal eller kanskje Boss Gt-serien.

Men av enkeltpedaler, så anbefaler jeg deg å tenke på tilbudet.

Selges bare fordi jeg har bestilt med en ny (rør)forsterkersett og går da over til overdrive og kutter ut distortionpedaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha i bakhodet at de fleste stombox OD/Distortion pedaler i utgangspunktet er laget for å låte bra på en røramp. Det betyr ikke at pedalene ikke vil låte bra, men muligens ikke optimalt heller, på en transistor. Nå er det jo individuelle forskjeller på ampene også. Det beste er nok å prøve forskjellige pedaler på den ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ofte at OD og boost funker best på rør mens distrotion ofte låter mye bedre på transistor, jeg.. Men det må vel variere fra pedal til pedal og :)

Distortion-pedaler har vel ofte mer "egenlyd" i seg, så sånn sett kan det sikkert like gjerne være den veien også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått OD til å funke brukbart på transistorvreng også jeg. Vil faktisk tro at pushing av ampvrengen med en boost eller OD er å foretrekke fremfor å kjøre den clean med distortionpedal foran. Nå er det uansett litt vanskelig å vite hva han mener med «flat» lyd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.