Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Custom revitalized


Audun

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv om ikke alt du har gjort her er like enkelt, synes jeg denne tråden er et godt eksempel på hva man kan gjøre selv for å få noe småslitent og ubrukbart til å bli en knall gitar. Når har jo du hatt en kvalitetsgitar som et utgangspunkt, men likevel. Man betaler like mye per time, uansett om en gitardoktor gjør noe komplisert, eller om han bare "pusser støv".

Den ble jo riktig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ikke alt du har gjort her er like enkelt, synes jeg denne tråden er et godt eksempel på hva man kan gjøre selv for å få noe småslitent og ubrukbart til å bli en knall gitar. Når har jo du hatt en kvalitetsgitar som et utgangspunkt, men likevel. Man betaler like mye per time, uansett om en gitardoktor gjør noe komplisert, eller om han bare "pusser støv".

Den ble jo riktig fin!

Har man loddet litt før, har litt erfaring med setup og intonering og har litt grunnleggende verktøy og remedier, er dette noe alle kan gjøre. (Regner med de aller fleste greier å gnukke og gni litt... :P )

Jeg har kanskje brukt en 6-7 effektive arbeidstimer på dette, og selv om en proff nok ville ha brukt kortere tid, hadde nok sikkert bare arbeidet, kostet et par lapper. Delene jeg har brukt kostet i overkant av 3000,- så da ser man hva dette muligens ville kostet hos en proff. Jeg fikk jo også solgt Super Distortions'ene, så da ble utgifter relativt overkommelig, i tillegg til at jeg har kosa meg, og at gitaren sannsynligvis er bedre enn den har vært på kanskje 25 år! Det blir moro å ta den med på spillejobb i morgen og se reaksjonen på eieren som ikke har sett den i annet enn begredelig og nærmest uspillbar tilstand i årevis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk! "Normal" bredde på denne altså. Min 70-tallshals har ~41mm ved nøtta og 50mm ved 12. bånd. Rimelig smalt. Jeg må ærlig innrømme at jeg liker de litt bredere.

Jeg har en Custom fra '77 og har nok noen av de samme dimensjonene. Elsker smale halser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Custom fra '77 og har nok noen av de samme dimensjonene. Elsker smale halser :)

Halsen er nok ikke mye smalere, men profilen er slankere. Min R8 med ganske feit hals har samme bredde på gripebrett, men tjukkere profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig fet gitar! Men jeg hadde nok satt på gullcover på mikrofonene hvis det var min gitar :) , syntes det er noe rart med hvite buckere.

Ace begs to differ, men ellers er jeg enig med deg. Ville nok gjort det jeg også. hvis det var min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Custom hadde vel både hvite og zebra i '59 og '60 akkurat som standard?

Og da var M-69 ringene sorte så vidt jeg vet.

Ok. prøvde å lete bilder, men fant ikke noen. Vel, den er som den er nå, og tipper eier bryr seg lite om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.