Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laney


Anbefalte innlegg

Når man har lyst på nytt utstyr så blir man med jevne mellomrom litt 'spinnvill' og vurderer ting man ellers ikke kunne finne på å falle for. Her må jeg visst rekke hånda høyt opp i været. I det siste har jeg faktisk begynt å vurdere Laney-amper, til tross for at jeg har særs lite erfaring med de (kun en combo med 736 skrudingser). Akkurat nå hadde det vært moro med en GH50L, selvom 50w er fullstendig overkill uansett. Virker som om den klarer å levere ganske ålreit clean og alt fra skranglevreng til metaldistortion på gain-siden.

Noen her som vil dele av sin erfaring med GH50L?

Tar den pedaler bra? Er det mulig å få til god cleanlyd, og er det mulig å bruke gain-steget som egen vrengkanal, eller fungerer den kun som en slags boost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gh100l og er superfornøyd med den! Du får aldri 100% clean lyd av den, men i mine ører høres det bare fett ut.. Jeg bruker drive-funksjonen som en egen vrengkanal, men da har jeg egentlig en vrengkanal og en mild-vrengkanal, men det kan igjen fikses av en overdrivepedal.

Syns også den tar pedaler veldig bra, bortsett fra på de høyeste gainsettingene, men mitt intrykk er at slik er det stort sett med alle amper. Med middels vreng og litt reverb og tremolo høres det meget smooth ut...

Så vil jeg til slutt si at jeg vil tro at 50w versjonen er et bedre valg en 100w.. Føler ikke at jeg får utnyttet min til sitt fulle potensial fordi alt over 2-2.5 på mastervolum er helt avsindig høyt.. Men det er jo alltid fett å ha størst amp da på den andre siden... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare 50 wattern som er aktuell, selv om 50w i de fleste sammenhenger også er altfor mye. Husker nå at den comboen jeg har spilt litt på tidligere er en VC-50 (50w combovarianten av VH100r). Mener å huske at den ikke låt fortreffelig, men utfra diverse lydklipp jeg har funnet så langt virker det som om hukommelsen spiller meg et puss (ev. at rørene som stod i den var grusomt gamle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en LH-50R som jeg var veldig fornøyd med. Var visstnok fra sent 80/tidlig 90-tall. Usikker på forskjellen mellom den jeg hadde og de som lages nå.

Den hadde iallefall en krystalklar cleankanal som elsket pedaler og en vreng som fungerte bra til rock og tung, seig metal.

Solgte den nylig, da 50 rørwatt ble litt i meste laget for soveromspilling. ^_^

Men Laney lager absolutt fete amper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.